Anyukám is érteni fogja
Egy korábbi cikkünkben már szóltunk, kerüljük a sort a gumis műhelyben, és még mindig időben vagyunk! Egyik egyesületi tagunk autóján is eljött a csere ideje és megosztotta velünk az immár végképp csere érett nyári abroncsainak fényképeit. A képeken jól láthatóak az idő vasfogának nyomai.
A gumi külső rétegét alkotó keverék – még gondos, szakszerű tárolás esetén is – idővel megöregszik és ahogy a fenti képen is látszik, jellemzően a gumi futófelületének és oldalfalának a találkozásának elkezd kirepedezni.
Mennyit megy még el?
Az abroncs oldalán lévő TWI (Tread Wear Indicator – felületkopás jelző) jelölés vonalában, a hosszanti barázdákban profiljában található jelzés ad infót az abroncs kopottságáról.
A lenti képen látható a barázdában a kopásjelző felöntés, és az is, hogy ennél a guminál a futófelület kopása már elérte a kritikus szintet. A futófelület szinte a 1,6mm-es profilmélységet jelölő jelzésig kopott, szóval ennek a nyárigumi szettnek a tárolása nem fog sok fejtörést okozni a tulajdonosának. (A jobb észlelhetőség érdekében a gyártók egy része már színes kopásjelzőket alkalmaz.)
A téligumit is ellenőrizzük felszerelés előtt! Az új előírás szerint téligumink minimum 4mm-es profilmélységgel kell rendelkezzen.
Óvatosan!!