Nissan
A fejlett vezetéstámogató rendszerek számos Nissan modellben, többek közt a díjnyertes Qashqai crossoverben is megtalálhatók. Bár a vezetési élmény növelése érdekében ezen technológiák fejlesztése töretlenül halad, a Nissan mérnökei mindig szem előtt tartják, hogy a kis technológiai fejlesztést igénylő megközelítések is éppen olyan komoly eredményeket hozhatnak. Ebben a hónapban lesz éppen 20 éve, hogy megjelent ezen irányvonal az egyik legjelentősebb képviselője, a közkedvelt táskaakasztó.
A középkonzol oldalára szerelt akasztó elsőként a Nissan Almera kompakt családi autó csapotthátú modelljében jelent meg 1996 márciusában. A funkciója, hogy megakadályozza a kézitáskák és bevásárló táskák felborulását. A külföldi médiában hamarosan „ételhordó-akasztónak” kezdték becézni, mivel rájöttek, hogy ezzel az akasztóval tökéletesen megoldható, hogy a hazaszállított étel ne boruljon ki.
A táskaakasztó a mai napig hozzátartozik a márka díjnyertes crossovereinek, így a Qashqai és az X-Trail felszereltségéhez is; csupán elhelyezkedése változott: a középkonzol oldaláról a csomagtartóba került át.
Az akasztó csak egy a számos egyszerű megoldás közül, melyekkel a Nissan megkönnyíti az autóvezetők életét. Egy másik ilyen megoldás a multifunkciós csomagtértálca (karakuri), mely többek közt a Qashqai, X-Trail, Juke és a Note modellek felszereltségének része. Ez a polcrendszer számos különböző praktikus elrendezést tesz lehetővé, így a vezető saját igényeinek megfelelően oszthatja fel a csomagteret. Amikor használaton kívül van, akkor pedig ötletesen elbújtatható a csomagtartó padlójában.
A Nissan mérnökei ugyanilyen gondosan tervezték meg a legújabb Navara pick-upot is. A modell felszereltségének része például a középkonzol felső tárolótálcájában elhelyezett 12 voltos csatlakozóaljzat. Ez a megoldás ideális azok számára, akik saját hordozható navigációs rendszerüket a szélvédőre rögzítve használják. Így eltűnnek a potenciális veszélyforrást jelentő tekergőző kábelek, a vezető környezete pedig rendezett és akadálymentes marad. A beépített műholdas navigációs rendszerrel szerelt Navarákban az aljzat értelemszerűen nincs beépítve.
Ez a fajta praktikus gondolkodás nem újkeletű a Nissan ügyfélközpontú filozófiájában. 1986 szeptemberében, amikor az első Nissan Bluebird legördült a sunderlandi brit gyár új gyártósoráról, az autóban két analóg kilométerszámláló is volt a kormánykerék mögött található műszerfalban. Miért? Azért, hogy a vállalati ügyfelek számára megkönnyítsék a hivatalos és magáncélú felhasználás elkülönítését és nyilvántartását. Ez a megoldás akkoriban egyedülállónak számított, ma pedig már minden nagyszériás autómárka digitális kijelzőjénél alapfelszereltségnek számít.