Audi A8

Ennél erősebb Audi még nem volt

2015.08.05.

Bár hamarosan bemutatkozik az utóda, az Audi bemutatta az aktuális A8 csúcsváltozatát, a 605 lóerős S8 Plus modellt.

Az S8 Plus minden idők legerősebb szériagyártású Audija, ezt a címet az 580 lóerős előző RS6 Avanttól örökölte meg. Kívülről csak apróságokban különbözik az újdonság a mezei S8-astól: 21 colos kerekeken gördül, a csomagtartóra felkerült egy diszkrét szpojler, amely a kocsi színében vagy karbon mintával rendelhető, a singleframe maszk fényes, az egyéb rácsok matt fekete színben pompáznak, és méhsejt mintázatot kaptak. A fényszóró alapáron is a legfejlettebb Mátrix-LED rendszerű, dinamikus kanyarodási fénnyel. Belül a fekete bőrkárpitozást piros cérnás varrással dobták fel, a középkonzolt zongoralakk színű betét díszíti, a pedálok rozsdamentes acélból készülnek.

A lényeg természetesen a motorháztető alatt rejtőzik. A négyliteres, dupla turbós V8-as teljesítményét 520-ról 605 lóerőre emelték meg, a 650 Nm-es nyomaték 700 Nm-re emelkedett, de időlegesen 750 Nm-re is lehet túltöltéssel. Nem csak az elektronikán módosítottak, hanem lecserélték a kipufogószelepeket, megemelték a turbónyomást, és változtattak a turbófeltöltők belső kiképzésén is, hogy hatékonyabb lehessen a feltöltés. A motor erejét a nyolcfokozatú ZF automatikus váltó továbbítja a négy kerék felé.

A kocsi gyorsulása 4,1 másodpercről 3,8 másodpercre javult, természetesen 0-ról 100 km/h-ra. Elektronikus korlátozással 250 km/h a végsebesség, de az Audi kérésre kiveszi ezt a kocsiból, amitől a nagy luxuslimuzin képes lesz megfutni a 305 km/h-t. Az S8 Plus ára Németországban 145200 euró, átszámítva 45 millió forint.

 

Az oldal fő támogatója