Audi

Önjáró tanulmányt mutatott be az Italdesign Giugiaro

2015.03.06.

A Genfben bemutatott GEA luxuslimuzin az Audi következő csúcsmodellje lehetne.

A Volkswagen konszernhez tartozó Italdesign Giugiaro bemutatta legújabb tanulmányát az év első jelentős európai autószalonján. A leírás szerint a GEA a jövő luxusautója lehetne, mivel nemcsak hatalmas és elegáns, de képes automatizált vezetésre is. Formáját az a Wolfgang Egger tervezte, aki tavaly ült át az Auditól az Italdesign dizájnfőnöki székébe.

A luxuskocsi egyetlen darabból kiformált, 26 colos felniken gördül, melyekben egyenként 60-60 küllő található. Közel 5,4 méteres hosszúságához és kétméteres szélességéhez képest a GEA keveset, csak két tonnát nyom, ami annak köszönhető, hogy a padlólemez szénszál-erősítésű műanyagból és magnéziumból készült, a karosszériaelemek pedig alumíniumból vannak. A kocsi a legújabb Audi fényszórótechnikát kapta meg, azt, amelyben egy lézerfény növeli 600 méterre a látótávolságot. Fehéren világítanak a lámpák, ha a vezető, és kéken, ha a robotpilóta vezet.

A gigantikus külső méretek és a 3,3 méretes tengelytávolság révén belül nem kell szorongani, a négy különálló ülés akár egymással szembe is fordítható. A két, egymással szembe nyíló ajtón át könnyű beszállni, mert B-oszlop nincs.

„Iroda” üzemmódban a hátsó ülésen 19 colos monitorok biztosítják az utasok szórakoztatását vagy a munkalehetőséget. Az okostelefonos alkalmazással a hátul utazók is be lehet állítani a klímaberendezést, az üléseket, az infotainment rendszert és az ajtók zárása-nyitása is lehetséges. Wellness üzemmódban az utastér hátsó része edzőteremmé alakul, „Dream” üzemmódban pedig az első és a hátsó ülések egy hatalmas ággyá egyesülnek.

A GEA mozgatását négy, egyenként 190 lóerős villanymotor végzi, így az összteljesítmény eléri a 764 lóerőt. A kocsi végsebessége 250 km/, a gyorsulása 3-4 másodperc 100 km/h-ra. A kocsi lítium-ionos akkumulátorát indukciós módon, vezetékek nélkül is lehet tölteni. 

 

Az oldal fő támogatója