Toyota Motor Company
A Google Trends immár tizenhat éve készít elemzést a leggyakrabban előforduló keresési kifejezésekről. Az ausztrál Compare the Market szervezet először 2018-ban készített a nyers adatokból olyan átfogó statisztikát, amely bemutatja, hogy a világ egyes országaiban milyen autómárkákra keresnek rá a leggyakrabban az internetezők.
A Toyota 2019 kivételével (amikor a második legnépszerűbb márkaként zárta az évet) eddig minden évben a világ leggyakrabban kutatott autómárkájának bizonyult. Sőt: 2022-ben a világ 155 országa közül hatvankilencben vezette az autós keresőszavak gyakorisági listáját, ami az elmúlt öt év magasan legjobb eredménye.
A Toyota mögött a három német prémium-autómárka sorakozik – az európai internetezők figyelmét ezek a brandek uralják –, ugyanakkor egyáltalán nincs fenn a listán a Tesla, ami két okból is meglepő. Egyrészt, mert 2021-ben még öt országban is az érdeklődés középpontjában állt Elon Musk cége, másrészt, mert – nem utolsósorban a cégalapító tulajdonos ellentmondásos döntései és kommunikációja miatt – a nem konvencionális autógyártó folyamatosan sokat szerepel a híradásokban. Az átlagembereket ugyanakkor a jelek szerint nem érdekli a márka, amelynek 2022-ben csupán három harmadik helyezésre futotta – azt is Butánban, Francia Guyanában és a Togói Köztársaságban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!