Mercedes-Benz gyár
Németországban például a lakóautók forgalomba helyezésének száma a mintegy 80.000-es értékével 2020-ban új csúcsokat ért el a Német Lakóautó Ipari Szövetség (CIVD) szerint. A helyzet Európa többi részén és az Amerikai Egyesült Államokban is hasonló, és a 2021-es előrejelzések hasonlóképpen ígéretesek. Különösen az olyan kompakt lakóautók piaca növekszik, amelyek utazásra és mindennapi használatra is alkalmasak. A Mercedes-Benz Vans Klaus Rehkugler, a sales és marketing részleg új vezetőjének kalauzolásával betekintést ad a 2021-es év kínálatába.
„Nagyon elégedettek vagyunk a Marco Polo lakóautó családunk jelenlegi megrendeléseivel – 2021-ben szeretnénk körülbelül 25 százalékkal többet értékesíteni belőlük. Ennek érdekében többek között számos új termékfejlesztéssel szeretnénk meglepni ügyfeleinket. Az elkövetkező évekre is komoly növekedési potenciált látunk, amely még nagyobb számú eladásokat eredményez” – mondta Klaus Rehkugler.
A Marco Polo család, amelynek tagjai a teljesen felszerelt Marco Polo lakóautó valamint a felnyitható tetővel és ággyá alakítható ülésekkel rendelkező Marco Polo HORIZON és ACTIVITY modellek, 2021 tavaszától opcionálisan a következő új felszereltségekkel lesz elérhető:
Saját Marco Polo lakóautó családja mellett a Mercedes-Benz Vans szorosan együttműködik különböző lakóautó-gyártókkal, és kiváló alapokat szolgáltat az átépítéshez.
„A lakóautózás világszerte nagyon népszerű. A pozitív trend kifejezetten észrevehető az olyan lakóautók esetében, amelyek a hétköznapokban is épp olyan jól használhatók, mint utazás során. Szeretnénk ezt az igényt egyre nagyobb mértékben kielégíteni, nem csak Marco Polo modelljeinkkel, hanem átépítésre alkalmas alapjainkkal is. Ebben közepes méretű járműveink, a Vito és a V-osztály különösen fontos szerepet játszanak kompakt külső méreteiknek és tágas tereiknek köszönhetően” – mondta Klaus Rehkugler.
2021-ben a Pössl, a felső-bajorországi lakóautó-gyártó, amely kimondottan középkategóriás modellek átépítésére szakosodott, két új lakóautót mutat be a Mercedes-Benz V-osztály és Vito alapjain az európai piac számára: a Campstart és a Vanstart.
Most első ízben az Amerikai Egyesült Állomokba is betörnek a Mercedes-Benz Vans közepes méretű modelljei a lakóautók szegmensébe. A szegmens egyik első amerikai gyártója, a dél-karolinai Charleston-ban található Driverge Vehicle Innovations is számol a Vitóval, amely alapot szolgáltat Metris Getaway modelljükhöz.
A harmadik generációs Sprinter piaci bevezetése óta a Mercedes-Benz Vans nagyméretű modellje a lakóautó szegmensben is sikert sikerre halmoz.
„2018 óta a Sprinter alapjain számos új lakóautót mutattak be világszerte. Csupán az elmúlt hat hónapban közel tucatnyi új modell ünnepelhette világpremierjét; az egyszerűbb kemping kivitelektől kezdve a részben vagy teljesen integrált lakóautókig. Ezek között megtalálhatók régóta ismert gyártók termékei, mint a Bürstner, a Carthago, az Eura Mobil, a Frankia, a Hymer, a Kabe vagy a La Strada. Emellett viszont a Sprinter startup vállalkozásokat is megihlet, mint a wangeni illetőségű Alphavan” – mutat rá Klaus Rehkugler.
Az új Citan teljes mértékben új, átfogó fejlesztés eredménye. A jármű a márkára jellemző tulajdonságokat örökli, különösen a jól megkülönböztethető kialakítás, a biztonság és a hálózati kapcsolódás tekintetében. A kompakt külső méretek bőséges helykínálattal egyesülnek, amely számos lehetőséget kínál a haszongépjármű és a lakóautó szegmensek számára is. A jármű mindkét oldalán elérhető, nagyméretű tolóajtók könnyítik meg a belső térhez való hozzáférést vagy éppen a rakodást. A kimagasló funkcionalitás és variálhatóság mellett a jármű különösen gazdag biztonsági felszereltséggel és kiemelkedő utazási kényelemmel rendelkezik majd. „Az új Citan a 2021-es év egyik legfontosabb újdonsága” – foglalja össze Klaus Rehkugler. „De még ennél is többel készülünk. Érdemes lesz kivárni, hogy milyen újdonságok érkeznek még a Mercedes-Benz Vans a lakóautó-szegmens számára.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!