Ford Ranger
Dél-Afrikában virágzik a terepjárózás kultúrája, nem véletlen, hogy a tereprali világa is szerteágazó teremtményeket szül arrafelé. Itt készül többek között a Toyota gyári Dakar versenyautója, most azonban a Ford házatájáról érkeztek érdekes hírek. Dobták ugyanis a jó öreg 5,0 literes szívó V8 motort a Mustangból, és egy modernebb, 3,5 literes, két turbós EcoBoost V6-ra cserélték azt a terepralira felkészített Ford Ranger motorterében. Noha gyárilag nem szerelik ezzel a motorral a Ranger pickupot, az F-150 Raptort és a GT szupersportautót is ezzel gyártották, vagy gyártják a mai napig.
Ezzel egyébként a Ford lesz az első, aki turbós motorral vág neki a dél-afrikai tereprali bajnokságnak, ráadásul beteg módon középre szerelték be a hathengeres motort, hogy a lehető legjobb súlyelosztást érjék el. A hosszútávú versenyekre nagyobb tankra is szükség volt, ezt 480 literesre bővítették, míg a váltót egy Sadev szekvenciálisra cserélték, hogy elbírja a lóerőket. Vannak még BOS lengéscsillapítók, hatdugattyús Brembo féknyergek, amik hátul vízhűtésesek. Az új Ranger versenyautót még idén bevethetik, amint a fejlesztések készen állnak, így 2018 és 2019 után újra bajnokok lehetnek az afrikai országban.