autóipar
1. rész. Még mindig nem sikerült megegyezni a michigani székhelyű autóóriás háza táján, a General Motors-nál. Magasabb béreket, stabil és több munkahelyet akarnak a szakszervezetnél. Persze burjánzik közben a korrupció, vezető beosztású politikusok és szakszervezeti tagok piszkos ügyei is felszínre kerülnek. A tetejébe nemcsak az amerikai, de a GM kínai eladásai is csökkennek, illetve az idei Vegas-i tuningkiállításra lehet, hogy nem készül el pár nagyon baba Camaro – ha sztrájk van, munka nincs. Na, már csak ezekért nagy kár lenne!
Vagy talán a Ford példáját kellene követni, hogy a nehéz időkben megtartotta alkalmazottjainak egy részét fele fizetésen, nulla munkával? Elbocsátani itt néha lehetetlenség embereket, olyannyira erős a szakszervezet. Nehogy beillessz egy csavart a gyártósoron, hogyha az nem a te feldatod, mert még megvádolnak, hogy a szomszédod munkáját akarod elvenni. Kész a balhé, persze hihetelen...
Ha már Ford, kőkeményen zajlik itt is az elektrifikáció, már villantottak elektromos F150 truckot, Európában pedig megkezdték a Puma gyártását. De ennél a márkánál is alapos átszervezés zajlik, amiből öreg kontinensünk sem marad ki. Ha már felhoztuk az F150-es modellt, Amerika szeme fényéről beszélünk, úgy veszik, mint a cukrot a nagytestűek kategóriájában. Még mindig jól fogy, noha az utóbbi egy évben nagyon alapos munkát végzett a Chevrolet is az új Silverado személyében, amely még több opcióval, széles színpalettával hódít, nem mellesleg sokkal modernebbnek hatva a pillanatnyi F150-nél.
A Fiat-Chrysler szintén felvette a kesztyűt, az új RAM 1500 árusításával, még az eggyel régebbi, klasszikus kivitelt is gyártják párhuzamosan. Ezért kétélű egy modell sikere a piacon, mert nagyon nehéz fenntartani a nagy érdeklődést úgy, hogy közben szépen lemásol a konkurencia, egy kicsit átcsomagolja az ötletedet, és máris azon kapod magad, hogy elkezdenek lehagyni. A nagy truck piac, Amerika autóiparának egyik mozgatórugója.
Ha már FCA, mint most kiderült, természetesen itt is csaltak, nemcsak az emissziós adatokkal, hanem az eladási számokkal. Most komolyan többet írtak a papírra, mint amennyit egy év alatt eladtak? Vicc. Legalább a Dodge Charger 717 lóerős sportszedán továbbra is rabolja a szíveket, a legújabb widebody kivitel Camaro, Corvette és F150-es vásárlóknak is elcsavarja a fejét – vagyis sportautóktól és truckoktól is érkeznek vásárlók meglepő módon.
Ebbe jobban belefér a család, s noha csak 4 másodperc alatt vagyunk százon, azt a néhány tizedet elfelejthetjük egy Mercedes-AMG E63-hoz képest fele árért, az egyedüli hátsókerekesként a szegmensben. Szóval nemcsak a Challenger, de a Charger is ott van a szeren per pillanat, pedig hány éves már ez a dizájn!
Kicsit másképp állsz ehhez az egészhez, ha a három nagy gyártó termékeivel találkozol nap mint nap. Gondolatébresztés, csonka körkép, alakuló helyi piacok. Folytatás következik!