Ford Puma
Még hogy kihaltak volna az érzelmek az autóiparból? A legkevésbbé sem, sőt lassan úgy tűnik egyenesen reneszánszukat élik az érzelmeinkre ható, kényelmünk, biztonságunk mellett a lelkünket is kényeztető típusok. Itt van mindjárt az egyik kedvencem az év végén érkező új Ford Puma, amelynek már elődje, a 97' és 2001 között gyártott kis sportkupé is igazi különc volt, amely később a használtpiac és versenyváltozata az autóversenyek egyik sztárja lett. Posztmodern utódja a most bemutatkozó kis méretű crossover szintén arra született, hogy praktikuma, környezettudatossága mellett igazi szerethető kis családtaggá váljon. A globális autópiac minden előnyét élvezi ez a kisautó, hiszen motorja, az 1000-es benzines ecobust a világ egyik legjobb, és talán a legtöbb elismerést kapott erőforrása, amelyhez most egy úgynevezett lágy hybrid rendszer csatlakozik. Ennek lényege, hogy egy apró villanymotor akkor és ott segít az autó hajtásában, ahol és amikor ez leginkább csökkentheti a motor terhelését, fogyasztását, káros anyag kibocsátását. Tölteni nem kell, a közlekedés során keletkező mozgási és surlódási energiákat "cseni el" működéséhez. Igazi finom kis szerkezet, amely, ha környezettudatosan vezetjük az autót, igazi fogyasztási bajnokot csinál a bájos kis crossoverből.
Képre kattintva galéria nyílik!
Apropó bájosság. Már a típus nevétől is meglágyul az ember szíve. A Puma a nagymacskák közül az egyik legkisebb, legbájosabb és legelegánsabb. A Ford Puma a Ford egyre bővülő SUV kínálatának legkisebbike és szerintem legbájosabbika. Még csak most kezdődik a magyarországi bevezető kampánya, de már az első különleges, extra "felszereltsége" miatt nagyon megszerettem ezt a kisautót. "MegaBox" névre keresztelték és a Nemzetközi Kutyanap alkalmából mutatkozott be az új Puma, slaggal is mosható csomagtartója, amely ilyen módon alkalmas arra is, hogy egy kiadós séta után hazatérés előtt átmossuk házikedvencünket.
Képre kattintva galéria nyílik!
Jól számol a Ford. Ma már a világ egyre nagyobb részén családtagnak számítanak a házikedvencek, legyenek azok kutyák, macskák vagy éppen kismalacok. Mivel erre a kisautóra amúgy sem erőszakolhatók rá a mostanában unalomig súlykolt "nagycsaládos" lózungok kitűnő ötlet volt elsőként azt megmutatni: milyen egyszerű és különleges felszereltséggel kedveskedik a Puma az "állatos" családoknak. Ebből, és persze felsorolhatatlanul sok jövőbe mutató digitális, extra felszereltségéből is világos, hogy ez a nagyszerű és bájos kisautó a jövőnek készül és a progresszíven gondolkodó fiatalok (és örökifjak) érzelem világára hat: környezettudatosság, állatszeretet, túlzásoktól mentes méretek és teljesítmények, viszont egyedi, szerethető, vidám külső. A Fordnál hangsúlyozzák, hogy a most bemutatkozott Puma semmilyen módon nem utódja sport kupé elődjének. Ez nyilvánvaló is hiszen nem csak más kategória, de szinte bizonyosan más volumenű siker is vár az új Pumára. Abban viszont - ha akarjuk, ha nem - azért mégis csak van valamifajta hasonlóság névelődjével, hogy kedvességével és különcségével ismét bebizonyítja: a globális autóipar nagy darabszámú sikermodelljei sem feltétlenül sematikusak, unalmasak, érezelemmentesek.