innováció

A Ford és a Vodafone kísérleti, parkolóhelyre vezető új technológiája

2019.07.04.

Olyan nagyvárosokban, mint például London vagy Frankfurt, a becslések szerint az átlagautós évente 67 órát tölt parkolóhelyek keresésével, aminek költsége akár 1 250 Euro is lehet. Az úgynevezett cirkálás nagyjából a városi közlekedés 30%-át teszi ki.

A problémát nem csak a parkolóhelyek hiánya jelenti, hiszen Nagy-Britanniában a helyi hatóságok adatai szerint a parkolók kihasználtsága néhol csak 50 százalékos.

A Ford és a Vodafone most új technológiát tesztel, amely megkönnyíti a parkolóhelyek megtalálását a városközpontokban, megmutatva az autósoknak a közelben elérhető szabad parkolóhelyek számát, és azt is, hogy miként lehet odajutni.

„A műholdas navigáció remek eszköz, hogy elirányítson úti célunkhoz, de nem segít a parkolásban – különösen a városközpontokban nem,” mondta Tobias Wallerius, a Ford Európa termékfejlesztő mérnöke. „A parkolóhelyre vezető technológia azonban segíti az autósokat, hogy gyorsabban célba érjenek, pénzt és időt spórol, valamint csökkenti a környezet terhelését.”

„Ha a járművek valós idejű adatokat kapnak, illetve információt cserélnek egymással, a közlekedés okosabbá válik, a parkolóhely-keresés kevésbé lesz stresszes, az autósok pedig gyorsabban elérik úti céljukat,” mondta Michael Reinartz, a Vodafone fejlesztési vezetője.

A Ford és a Vodafone által tesztelt parkolóhelyre vezető technológia – amely az autópark adatai alapján valós időben frissül – a német KoMoD program keretében valósul meg, amely egy 15 millió eurós költségvetésű, iparágakon átívelő projekt a kapcsolt- és önvezető járművek technológiáinak fejlesztésére.

A tesztben résztvevő autók a városban haladva térinformatikai helyzetük és a közelükben levő digitális útjelzések alapján egy központi számítógép-rendszerről kapnak információkat az utakról és a parkolási lehetőségekről.

 

Az oldal fő támogatója