Autó, Motor és Tuning Show 2014
Az utcai Peugeot 208-asra csak nyomokban hasonlító 208 T16-ossal a Peugeot a coloradói hegyiversenyen az Unlimited kategóriában indult, mivel ebben az osztályban csak minimális megkötések vannak az autó technikai paramétereit illetően. Így fordulhatott elő az, hogy a hatalmas hátsó szárnyat a Le Mans-i Peugeot 908-asról tették át az összkerékhajtású, középmotoros raliautóra. A 3,2 literes biturbó V6-os benzinmotor mind a 875 lóerejének csak egy-egy kilogrammot kellett mozgatnia, így nem csoda, ahogy a kocsi 1,8 (!) másodperc alatt érte el a 100 km/órát, de a 200 km/h is megvolt neki 4,8 másodperc alatt.
A felfüggesztés kettős keresztlengőkaros nyomórudas, a 18 colos magnézium felnik mögött megbújó karbon-kerámia féktárcsák átmérője elöl 380, hátul 355 mm. Az autó hossza 4,5, szélessége kereken 2, magassága 1,3, a tengelytáv 2, a nyomtáv elöl-hátul 1,69 méter. A karosszéria tervezője a korábban már más Peugeot modelleken is dolgozó magyar Bocsi Attila volt, aki elkísérte az autót magyarországi útjára.
Bocsi és a már legendásnak mondható Peugeot versenyautó a március 21-23 között a Budapesti Vásárközpontban megrendezésre kerülő Autó Motor és Tuning Show keretében megrendezett Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállításra („D” pavilon) érkezik, ahol a múlt, és a jelen nagyjai mellett a jövő tehetségeivel is találkozhatnak a látogatók. A maga nemében egyedülálló kiállítás az Autós Nagykoalíció gondozásával és támogatásával jött létre.
Március 21-én 13:30-kor, fél órával a kiállítás hivatalos megnyitó ünnepsége után egy interaktív prezentáció keretében mutatja be Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke a kiállításon személyesen is megjelenő 16 vendéget, akik a ma élő, és a világ autógyártásában jelentős szerepet játszó magyar mérnököket, fejlesztőket, tervezőket képviselik ezen az eseményen.
A kiállításon a magyar tervezők munkái eredetiben és maketteken is megtekinthetők. A Peugeot versenyautója mellett a másik nagy látványosság az lesz, ugyanis a prezentáció alatt kerül leleplezésre a Tárnok Zsolt által teljesen áttervezett BMW e30-as.
Személyesen is találkozhatnak a prezentáció során és után:
-Hanula Barnával, a Bugatti Veyron motorjának tervezőjével, és a motorral
-Tárnok Zsolttal, a Mazzanti és a BMW e30 tervezőjével,
-Havassy Péterrel, rally motorok tervezőjével és készítőjével,
-Németh Gáborral, a Mercedes B osztály és CLA közreműködő tervezőjével,
-Cserkuti Józseffel, aki világbajnok modellautókat készít,
-Stefan Lengyel professzorral,
-Réfy Imrével, aki a quadot feltalálta és tervezte,
-Ikotics Istvánnal és az általa tervezett és létrehozott speciális vezetést oktató autóval,
-a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tanáraival és egykori diákjaival: Koós Pállal (MOME), Scherer Józseffel (MOME), Stegmár Ákossal (BMW), Wittinger Csabával (Renault), Dániel Tündével (VW), Fogarasi Benkő Lászlóval (VW) és az általuk megálmodott autók makettjeivel,
-a Formula Student öt csapatával és elkészült járműveikkel,
-a Kecskeméti Főiskola GAMF csapatával és a Megameterrel, amely 3082 km-t tett meg egy liter benzinnel.