vezetéstechnika
A Ford 2003-ban indította le a globális programját a Ford DSFL-t, ami a 18-26 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező korosztályt szólítja meg. Ez idő alatt közel egymillió fiatal tehette próbára vezetési képességeit, olyan szimulált szituációkban, amik a statisztikák szerint legtöbb halálos közlekedési balesetet okozzák.
Magyarország idén csatlakozott a Ford DSFL programjához
Az eddig negyven országban futó programhoz idén Norvégiával együtt Magyarország is csatlakozott. A koranyári beharangozó után szeptemberben érkezett meg a Ford Driving Skills for Life stábja, ami szinte teljesen belakta a Pólus Center parkolóját. Az eseményre a fiatalok mellett a sajtó képviselői is meghívást kaptak, így a saját bőrünkön mi is megtapasztalhattuk azokat, helyzeteket, amik a legfőbb veszélyforrást jelentik.
Számos tesztpálya és interaktív installáció a program része
Négy kiemelt rizikófaktorra építettek ki tesztpályákat illetve állítottak fel interaktív installációkat. Így a túlkormányzottság kipróbálásához, alkohol, drog és bódult állapotban történő vezetés szimuláláshoz, a sebesség, fékezés, reakció idő megtapasztalásához, illetve a műszaki ismeretek valamint a vezetés segítő rendszerek helyes használatához készültek pályák.
A túlkormányzottság szimulálása
A Ford DSFL vadonatúj Fiestákat állított a tesztparkba, melynek talán az egyik leglátványosabb része a túlkormányzottságot demonstráló feladat volt. A Fiesta hátsó kerekeire egy magas kopásállóságú műanyag gyűrűt húztak, ami már nagyon alacsony sebesség mellett is úgy viselkedett, mint ha jégen autóztunk volna.
A hátsó kerekekre műanyag gyűrűt tettek
Hirtelen kormánymozdulatra pedig szinte azonnal „elengedte” a kocsi hátulját, kicsit nagyobb sebesség mellett pedig akár többszöri fordulatot is tett. Annak ellenére, hogy a helyzetre számítani lehetett, láttunk egy-két nem túl őszinte mosolyt is, hiszen az autó stabilizálása nem minden esetben sikerült.
"Így jár, aki iszik"
A legvidámabb feladat bódult vagy alkoholos befolyásoltságot bemutató etap volt, ahol speciális szemüvegben és ruházatban kellett először kapra rúgni - már aki eltalálta a labdát. Ezt követően az amerikai filmekből jól ismert random tesztet kellett végrehajtani - a Ford és a Meyer‑Hentschel Intézettel közösen kifejleszetett protektorjaiban - azaz felező vonalon való párméteres sétát.
...és így rúg labdába
A reakcióidőt illetve az állóra fékezést, csaknem utcai tempóval abszolválhattuk, amiben jól tetten érhető volt az, hogy akár 2-3 km/órával magasabb sebesség is komoly méterekkel tolja ki a fékút végét. Az ovális pálya végén, pedig a reflexeinket tesztelhettük egy kikerülési manőverben.
A hirtelen kikerülési manőver
Nem rangsorolva a feladatokat kortól és nemtől függetlenül manapság talán az egyik legtöbbet elkövetett hiba, a vezetési közbeni telefonálás és sms írás. Számos prevenciós reklámfilm készült arról, hogy egy pillanatnyi figyelemelterelés milyen következményekkel járhat. Itt a zárt pályán legfeljebb a bójasor bánta, ha „elütöttünk egy betűt”.
Hangos zene, sms írás és manőverezés
A négynapos program a cudar idő ellenére a fiatalokkal együtt jól vizsgázott. A korosztályra jellemző közösségi médiákban meghirdetett kampány hatására több mint 700-an vettek részt a debütáló vezetéstechnikai képzésen.
A Ford DSFL kampány közösségi médiákon keresztül történt. Az eseményen ott volt Kiss Gergely Mustang nagykövet is. A képeken balról jobbra: Miskovits Marci TV2, Csobot Adél énekes, Albert Péter vezető tréner, Kiss Gergely vízilabdázó, Györke Orsolya a Ford PR és közkapcsolati igazgatója
Albert Péter a Ford DSFL program vezető trénere zárszavában elmondta: „Kiemelten fontos, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkezők minden segítséget megkapjanak ahhoz, gyakorlott autóvezetőkké váljanak. Reméljük, hogy a programunkkal mindenki jobb vezetővé vált egy kicsit.
A magunk részéről örülünk, hogy Magyarország is csatlakozott a Ford DSFL programjához. Végig járva az iskolát úgy véljük, hogy egy ilyen tréning nap nem csak a fiatal generáció számára lehet hasznos, hanem számos kevés rutinnal rendelkező vagy autóját csak időszakosan használó sofőr számára is. Az pedig már csak hab lenne a tortán, ha a jogosítvány megszerzéséhez is szükség lenne egy ilyen kurzus elvégézéshez.