Ford
A 62 éves James Hackett 2013-ban lépett be a Fordhoz, ahol az autonóm járművek fejlesztésével foglalkozó részleget irányítja. Az 56 éves Fields, aki 28 évet töltött el a vállalatnál, nyugdíjba vonul. A Ford részvényének árfolyama közel negyven százalékkal csökkent azóta, hogy Mark Fields három évvel ezelőtt átvette a vállalat irányítását. A Ford 43 milliárd dolláros piaci tőkeértéke már elmarad a Tesla 51 milliárd dolláros piaci tőkeértéktől. A Ford felügyelőbizottsága és Bill Ford elnök elégedetlenek a cég teljesítményével, és több meggyőző bizonyítékot szeretnének látni az önállóan navigáló járművek, az elektromos autók és a mobilitási szolgáltatások fejlesztésre fordított összegek megtérülésére.
Mark Fields távozik.
Az amerikai autópiacon az eladások az utóbbi időkben csökkentek, a Ford eredménymutatói pedig elmaradnak a detroiti riválisok mögött. A tavalyi rekordeladások után csökkenő autópiaci forgalom mind a három nagy amerikai autógyár eredményét hátrányosan érinti, mindegyikük lépéseket kényszerül tenni a veszteség elkerülésére. A Ford árfolyama 2,5 százalék körüli nyereségben mozgott hétfő délelőtt a New York-i tőzsdén a nyitást megelőző elektronikus kereskedésben.
Korábban írtuk:
Értesülések szerint a Ford felügyelő bizottsága és Bill Ford elnök elégedetlenek a cég teljesítményével és több meggyőző bizonyítékot szeretnének látni az önállóan navigáló járművek, az elektromos autók és a mobilitási szolgáltatások fejlesztésre fordított összegek megtérülésére. A Forbes magazin és a New York Times beszámolója szerint a konszern vezetését a Ford autonóm járművek fejlesztésével foglalkozó részlegét irányító James Hackett veheti majd át.
James Hackett érkezik.
A bejelentés még hétfőn megtörténhet. A Ford részvényének árfolyama közel negyven százalékkal csökkent azóta, hogy Mark Fields három évvel ezelőtt átvette a vállalat irányítását. A Ford 43 milliárd dolláros piaci tőkeértéke már elmarad a Tesla 51 milliárd dolláros piaci tőkeértéktől. Az amerikai autópiacon az eladások az utóbbi időkben csökkentek, a Ford eredménymutatói pedig elmaradnak a detroiti riválisok mögött.
A tavalyi rekordeladások után csökkenő autópiaci forgalom mind a három nagy amerikai autógyár eredményét hátrányosan érinti, mindegyikük lépéseket kényszerül tenni a veszteség elkerülésére.