Toyota
Procter & Gamble, The Coca-Cola Company, McDonald’s, The Walt Disney Company – ilyen és hasonló óriások, a globális gazdaság legnagyobb szereplői, a díj fennállásának nyolc évtizede alatt mindössze heten – kaptak bebocsátást eddig a reklámipari hírességek csarnokába, elnyerve ezzel az Amerikai Reklámszövetség (American Advertising Federation, AAF) legrangosabb elismerését. A „reklámipart átalakító, az észak-amerikai kultúra szerves részévé váló” vállalatok közé emelték idén nyolcadikként a Toyotát is.
A Toyota Tundra újszerű, 2012-es kampányától – amelyben a pickup elvontatta a 136 tonnás Endeavour űrsiklót –, a multikulturális közösségek felé nyitó, korukat megelőző projekteken át (mint amilyen az autóiknak előszeretettel becenevet adó, spanyol ajkú lakosságot megcélzó Mas Que un Auto’ / ’Több mint autó’ volt) több különleges kampányt is futatott a Toyota az elmúlt időszakban. A Mirai legutóbbi outdoor kampánya (amelyben az óriásplakátokat tartó konzolok a levegőt tisztítják) pedig egyenesen korszakalkotónak nevezhető.
„Egészen a Prius hibrid és Mirai üzemanyagcellás modelleket hirdető, egyben a környezettudatos gondolkodást és a modern technológiákat is népszerűsítő kampányokig a Toyota újra és újra tanúbizonyságot tett és tesz a reklám és a marketing terén elfoglalt kreatív vezető szerepéről, miközben minden tevékenységével – legyen az hirdetés, autógyártás vagy jótékonykodás – az emberek javát igyekszik szolgálni, erősítve nemzetünk meghatározó értékeit: a sokszínűséget, a befogadó szemléletet és az előre tekintő gondolkodást” – hangsúlyozta a díj átadásakor James Edmund Datri, az AAF elnök-vezérigazgatója.