Ford
Pályaversenyekre optimalizált formatervével a lenyűgöző sebességre képes Ford GT a márka versenysportos múltja előtt tiszteleg. A 2016-os fejlesztési időszak tesztjei során – ahol minden autó új folyadékokkal, friss gumiabroncsokkal és optimális futómű-beállításokkal, azonos körülmények között és ugyanazzal a pilótával futott – a Ford GT a kanadai Calabogie Motorsports Park versenypályán jobb köridőt futott, mint a McLaren 675LT és a Ferrari 458 Speciale:
Ford GT: 2:09.8
McLaren 675LT: 2:10.8
Ferrari 458 Speciale: 2:12.9
“A Ford GT minden porcikája a teljesítményt szolgálja,” mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. “A karbonszálas építési móddal sikerült jelentős mértékben csökkenteni a tömeget. Ezt a megtakarítást aztán ott használtuk fel, ahol ez sokkal fontosabb: a teljesítmény, ezen belül pedig főleg az aktív menetdinamika terén. Így az autó még gyorsabbá vált.”
A SAE mérése szerint az amerikai specifikációjú modell teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 2,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Ovál emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.