Nissan
Bár a Nissan már 250 ezer elektromos Leafet gyártott, mégis a most bemutatott Note e-Power az első hatótávnövelővel (range extender) ellátott elektromos autója. Az alapvetően elektromos hajtáslánchoz – amelyben a Leaf villanymotorja dolgozik – egy kis lökettérfogatú benzinmotort kapcsoltak, így a tulajdonosnak nem kell tartania a lemerülő akkumulátortól. Hasonló rendszer dolgozik a BMW i3 REX-ben és az Opel Amperában is.
A Nissan sokat dolgozott a hajtásrendszeren, amíg az kellően kicsi, könnyű és hatékony lett ahhoz, hogy a kisautókba is beférjen. Az Autocar információi szerint a Nissan rendszere szinte bármilyen típusba beépíthető, így várható, hogy hamarosan Európában is megjelenik a Nissan kínálatában.
A legvalószínűbb, hogy a jövőre érkező új Leafhez lesz először elérhető, de aztán akár az új Micra, a Juke és a Qashqai is megkaphatja az alapvetően városi használatra, kis- és kompakt méretű autókba szánt hatótávnövelős hajtáslánc.
A Nissan testvércége, a Renault októberben mutatta be a Zoe elektromos autó nagyobb akkumulátorral ellátott változatát, de azt még nem tudni, hogy ez a 41 kilowattórás akkumulátor a Nissan típusaiba is bekerülhet-e.