Renault
A szériaérett Alaskan a tavaly azonos néven bemutatott tanulmányautó végleges változata. Kívülről minimális mértékben változott csak az autó, új hátsó lámpákat és nagyobb tükröket kapott.
Ez a Renault első próbálkozása a pickup szegmensben, de először csak Dél-Amerikában fogják árulni, és csak 2017-től következhet a többi piac, például Európa is. A Renault a Nissan pickupos tapasztalatait és az NP300 Navara részegységeit is felhasználta az Alaskanhoz. Mindkét kocsi bírja a terepezést, de az aktív életet élő városiaknak is vonzóak lehetnek.
A francia pickup szabad magassága 230 mm, ami már jó terepjáró képességeket sejtet. Akár egy 3,5 tonnás utánfutót is képes elhúzni, ami a kategória legjobb értéke. Piactól függően a plató hosszabb és rövidebb változatban is kérhető, a rakodófelületen kampók segítik az áru rögzítését, és 12 V-os csatlakozó is van.
A kocsi orrában a Masterből ismert négyhengeres turbódízel motorok dolgoznak 160 és 190 lóerővel. Alapáron hatfokozatú kézi, felárért hatfokozatú automatikus váltó rendelhető. Szintén feláras az összkerékhajtás, alapból csak a hátsó tengely hajt.
A terepjáró képességet fokozza a túlpörgő kerekeket fékezgető elektronikus differenciálzár, és a hátsó tengelyre rendelhető mechanikus differenciálzár is. Természetesen a lejtmenetvezérlő sem hiányzik a kocsiból, ami abban segít, hogy a meredek lejtőkön a vezetőnek csak a kormányzással kelljen törődnie. Belül 5, illetve 7 colos érintőképernyő trónol a középkonzol tetején, kívánságra navigáció és körkörös kamerarendszer is elérhető.