Citroen C5 Aircross
Úgy tűnik, hogy a Citroen is megkezdi az erősebb, ezáltal nagyobb széndioxid-kibocsátással rendelkező motorok kisöprögetését, hogy megfelelhessenek az egyre szigorodó CO2-kvótáknak. Így történhet, hogy például a 180 lóerős Puretech motor távozik a C5 Aircross kínálatából, és egy 130 lóerős, háromhengeres benzinmotor váltja, start-stoppal és részecskeszűrővel szerelve. Utóbbi ráadásul 8-fokozatú automata váltóval érkezik, eddig csak 6-fokozatú kézivel volt elérhető ilyen teljesítmény szinten.
Láthatóan nem túl komoly változásokon megy át a dízel kínálat, viszont több munka van a CO2 értékek lecsippentése mögött, mint gondolnánk. Javul például az 1,5 literes BlueHDi turbódízel károsanyag-kibocsátási értéke. 108 grammról 105 grammra javítottak kéziváltóval párosítva, míg automata váltasztása esetén, már csak 100 grammot eresztünk a levegőbe kilométerenként, a korábbi 105 gramm helyett. A frissített és új hajtásláncok gyártását jövő hónapban kezdik, és már márciusban a piacokon lehetnek.