WTCC

Yvan Muller visszavonul a versenyzéstől

2016.09.26.

Több mint 30 éves karrierje során Yvan Muller a francia autóversenyzés egyik legeredményesebb versenyzőjévé vált, hiszen magáénak tudhat 4 FIA WTCC világbajnoki címet (2008, 2010, 2011 és 2013) valamint szinte az összes rekordot ő tartja 29 pole pozícióval, 48 győzelemmel, 125 dobogós helyezéssel, 38 legjobb körrel és a 244 futamán elért 2826 ponttal.

Muller a gokartos évek után 1992-ben megnyeri a Formula 2 Brit Nagydíját. F1-es lehetőség híján az elzászi a túraautók felé nyitott 1994-től. Francia bajnoki címet szerzett 1995-ben, majd versenyzett az olasz, a német, a brit bajnokságokban is, megnyerve a 2003-as BTCC bajnokságot, majd 2006-ban csatlakozott a FIA WTCC-hez. A legjobb pilótának bizonyult a jégen rendezett versenyeken 10 Andros díjjal és több győzelemmel a Chamonix 24 órás versenyein. A le mans-i 24 órás, az ausztrál V8 Supercar, a Dakar és néhány WRC bajnokság is a tapasztalatait gazdagította.

A 2013-ban indult gyári Citroën program oszlopaként Yvan 4 pole pozíciót és 4 győzelmet szerzett 2014-ben. José Maria López mögött és Sébastien Loeb előtt a világbajnokság 2. helyét sikerült megszereznie. 2015-ben is ezen a helyen végzett 3 pole pozícióval és hat győzelemmel. 2 futammal a szezon vége előtt Yvan a Világbajnokság második helyén áll.

 „Nem gondolom, hogy egy karrier vége életkor kérdése lenne. Inkább a kedvről és a motivációról van szó. A tesztek, a szimulátoros edzések, a fizikai felkészülés és a versenyek közötti utazások a hivatásos versenyzőktől erős személyes elhivatottságot igényelnek, ami számomra már nehezen vállalható. Az életemnek egy olyan szakaszát élem, amelyben mással szeretnék foglalkozni és örülök, hogy ezt meg is tehetem a FIA WTCC-ben eltöltött tizenegy szezon után. Kiváló emberi kapcsolatokra is szert tettem, a versenyzést és a szakmát szenvedélyesen szerető emberekkel találkozhattam. Az autóversenyzés annyira a mindennapjaim része már, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy teljesen felhagyjak vele. Több időt tudok majd a szánni a családomra és csapatom, az Yvan Muller Racing fejlesztésére is.” – nyilatkozta a pilóta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....
2025.04.25
A jó idő beköszöntével a motoros szezon is kezdetét veszi, a hosszú téli pihenő után pedig....
2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....