Yamaha

Yamaha MT-07 Moto Cage teszt

2015.11.29.

A Yamaha némi piros festékkel és pár hasznos és kevésbé hasznos kiegészítővel bolondította meg 07-es sikermodelljét - vajon érdemes rámenni a Ketrec Harcosra?

Bírod a "streetfightereket"?! Kunmadáron a Stunt Aréna mellett ácsingózva nőttél fel?! Esetleg ETZ-vel próbálkoztál is a hátsó utakon - vagy valami idomjaitól "megszabadult" sportmotorral a körúton?! Kened-vágod az összes hazai stunt ridert?! Akkor ez a bringa Neked szól!

Ennek a nyergében egyenesen Palatinus Attilának, esetleg a Moto Cage-en ülve Nicolas Cage-nek is érezheted magad, akinek ugye "magyar hangja" Tápai Tomi stuntman-kaszkadőr, a Szellemlovas 2-ben - talán így is próbálkozhatnék eladni az MT-07-es "Ketrecharcos" változatát, ha én lennék a Yamaha marketingese.
 

Szükség is lenne némi marketing-maszlagra a Moto Cage értékesítéséhez, mivel műszakilag tökéletesen megegyezik az MT-07 alapmodellel. Csupán a fényezésében és a plusz kiegészítőkben mutat eltérést, amikre a későbbiekben részletesen is kitérünk - mivel a modellt magát már alaposan kiveséztük: volt átfogó premier és pályateszt is.

Nagy a csábítás, hogy írjak róla pár sort, és elmenjek sörözni - azt hiszem, valahogy így fogalmazta meg Iván kolléga a Totalbike-nál a tényállást, és ennél jobban én sem tudnám. Más a fényezés, van bukócső, fejidom, hűtővédő, kartervédő, élvédők, kézvédők, bukógombák, csúszásgátlók és racsnis hátsó ülés - sziasztok!
 

Na de menjünk inkább végig mindenen, szépen sorjában - annál jobban esik majd a sör. Az új fényezés, azt kell hogy mondjam, teljesen rendben van. A piros első kerék és a hasonlóan rikító bukócső "viszik" a koncepciót, amelyek az MT-alapszínnek tekintető szürkén igencsak mutatnak. A hátsó kerék felnicsíkja is igényes, és tényleg stuntmotor hatást kelt, hogy különböző színűek a felnik.

A bukócső esetében azonban többen feltették a kérdést, hogy "ez vajon ez mennyit véd?" Ha többen is emlegetik, akkor a kérdés jogos lehet. A bukókeret eléggé belesimul a formavilágba, tehát egyáltalán nem rondít az összképen, sőt. Szóval nem egyértelmű, hogy teljesen megvédi-e a blokkot a "Paláváválás" gyakorlása közben - nem próbáltam ki, szerencsére.
 

Pedig próbáltam Palatinus Attilává avanzsálni legalább egy kép erejéig - szerencsére a 07-es örömmotor maradt, mint volt, de miért is lenne ez másképp? A nyomatékos - elfokolt főtengelyű - sorkettesnek hamar elkönnyül az eleje. A hátulja már nem annyira, közbeszól az ABS, amikor igazán stílusosan akarunk a féktávon érkezni...

Szerencsére erre is van megoldás, de nem gombnyomásra, hanem lógatásra: előbb egykerekezni kell egyet ahhoz, hogy a rendszer összezavarodjon, és megszűnjön a blokkolásgátlás. Az ABS ugyanis a két kerék sebességkülönbségéből számol, így ha az első megáll (vagy eléggé lelassul), akkor beáll a "kék halál", és szabadon randalírozhatunk.
 

Először rendesen meg is lepődtem, amikor elindult kifelé a hátulja - végre "stuntosak" lehettek a megfordulások. Ettől a ponttól kezdve egyébként sztopizni is lehet próbálkozni - a fékek tudják, a jól bevált (elég erős és jól adagolható) Sumitomo nyergeken nem fog múlni.

A motor könnyű, kicsi, és mindenképpen harcias jellege egyébként is csábít a "stuntolásra", ami mezei szinteken a "próbáljunk úgy kigyorsítani, hogy az eleje a levegőben legyen"-től a tisztességes lógatásig bármit jelenthet. Ezek az egészséges kigyorsítások - lehetőleg keresztbetett kormánnyal - igazi antidepresszánsok: bármi problémád van, ne orvoshoz fordulj, próbáld ki ezt! Más kérdés, hogy az utca népe ettől függetlenül orvoshoz küldene...
 

Palatinus Attila Stuntrider másodvéleménye az MT-07-ről

Palatinus Attila a HealTech Electronics és a TesztMotor rikító színeiben versenyez a magyar bajnokságban, a HSRC-ben (idén összesítettben ötödik lett). Nem kellett neki kétszer mondani, hogy legyen szíves mutassa már be, hogyan illik egy ilyen "nyomatékmester" MT-vel motorozni.

Amikor a 07-essel begurultam a kunmadarasi Stunt Arénába, az első pár körben csak simán fordulgattam vele, majd abból kigyorsítások következtek... Ekkor világossá vált, hogy a motor nagyon könnyedén irányítható, és a kéthengeres blokk jól teszi a dolgát - már egész alacsony fordulatszám-tartománytól. Azt gondolom, ezek a tulajdonságok a városi közlekedésben igen jó szolgálatot tesznek. Az áttételt rövidre lőtték be rajta gyárilag, ami nekem speciel bejött, mivel szinte már álló helyzetből jött fel kerékre a motor :)

Véleményem szerint a fékek is rendben vannak rajta. Igaz, hogy az első nem túl harapós, de attól még könnyedén lehetett vele első keréken gurulni - és a hátsó fékkel is nagyon jól kontrollálható volt az egykerekezés. Mondjuk az első keréken gurulás ellen az ABS megpróbált „tiltakozni”, de miután inaktiválta magát a rendszer, már lehetett hosszabbakat is gurulni az elején :) /Pala #55

Folytatva a pirosas 07-es többlet-jóságainak a sorát, mindenféle védővel találkozunk a Cage-en. Ezek közül a krimó előtt a hűtővédő vasról beszéltek a legtöbbet az emberek, tehát ez a legmegosztóbb "extra": a mai napig én magam sem tudom eldönteni, hogy jól néz-e ki - de mindenképpen hasznos lett volna, de "túl jól" sikerül a fotózás.

Az a helyzet, hogy a tank környékén amúgy is elég nagy a katyvasz: minden piros dolog olyan árnyalatú, amilyen anyagú. Anyagból van az említett fémen túl műanyag (matrica), gumi (tankprotektorok) és dörzspapír (igen, smirgli!) is - elvileg mind piros akar lenni, de valójában mind más színű.
 

Utóbbi megoldás nagyon érdekes látvány a tankon - elvileg azt a stuntos megoldást hivatott érzékeltetni, amikor a figterek csúszásgátlót ragasztanak a (már általában szándékosan mélyített, behorpasztott) tartályra, a tankon ülős (meg már állós) mutatványokhoz. Ám az MT csúcsos gyári tankján fura, és mondjuk ki, csúnya.

Az első dolgom biztosan az lenne, hogy a hőlégfúvóval eltávolítanám - sajnos a fejidomon lévő matricának már a forró levegő sem kéne, ugyanis magától felbuborékosodott - gyári matrica pedig nem nagyon szokott. De mondok rosszabbat: a faridom elején lévő élvédő gumik is kívánkoztak már lefelé eléggé - de talán jobb is így...
 

A kézvédők vagányak, cserébe elég stílusidegenek, legalábbis a stunt motorokon nem "divat", vagy mondjuk úgy, hogy nem szükségszerű - de ez egy utcai motornál nem valódi hátrány. Ha mutat, maradhat! A bordázott utasülés megint nem egyértelmű tétel, legalábbis az átlagember számára (akiknek ez a motor készül).

Viszont aki tud a hátsó ülésen állva egykerekezni, az sima talpú cipőben is teheti, mert nem fog lecsúszni róla a lába (a végén a kitüremkedésnek is hála). Mindenki másnak viszont semmi haszna - az utasom azt mondta, hogy egy idő után rendesen bizsergett a hátsója - még ha lány lett volna...
 

A végére is értünk a változtatásoknak, mehetek is sörözni - de azt azért még elmondom, hogy mi hiányzott még nagyon az MT Cage-ről: egy Akrapovic dob. Az akkorát dobott volna az egész (stuntos) fílingen, hogy tényleg másképp szálltam le róla, és a bukóban is nagyokat (nagyobbakat) vigyorogtam volna.

Így egy kicsit felemás a hatás, és nem az MT-07 össz-teljesítménye, hanem a Moto Cage sikere, a plusz (piros) cuccok minősége. Sikerről tulajdonképpen nem is beszélhetünk, mert "az emberek nem nagyon keresik", ahogy a kereskedő mondta. Pedig stunt nemzet vagyunk, világbajnokokkal - azon nem múlik...

Ennyi kell még, hogy igazán élménymotorrá váljon (a smirglit a tankról ő már le is szedte):

Azon már sokkal inkább múlik, hogy a Cage 200 ezerrel drágább a sima (ABS-es) MT-07-nél: 2,398 millió forint, ami egy új motort, egy tényleg élvezetes közepes nakedet tekintve nem is sok - csakhogy ugyanezt az élményt megkaphatjuk 400 ezerrel olcsóbban is - és ott még az ABS-t sem kell egykerékkel kikapcsolni, mert nincs.

Kétmillióért nem nagyon jut eszembe (számomra) jobb motor; azt hiszem, ha saját pénzen muszáj volna - legalább ennyiért - valamit venni, ezt választanám. De 2,4-ért már jobban körülnéznék, hiszen annak idején az MT-09 ennyiért kezdték el osztogatni, ami pedig már a huligán iskola egy magasabb tagozata!
 

Úgy hozta az élet, a sors, meg a pályanaptár, hogy még sohasem jutottam el az MT-07-tel pályára, pedig már vagy négyszer volt nálam (Kakucson). Ennek ellensúlyozására a nyáron megkergettem Ketrecet a Mátrában, ami nem volt éppen egy versenypálya minőségű menés: volt, hogy a szar aszfalt miatt egyszerűen elpattogott szegény az ívről, de a futóművel így is nagyon elégedett voltam.

Mondjuk úgy, hogy megtette a tőle telhetőt, még ebből a kátyúkerülgetésből is élvezetes kanyarvadászatot csinált a jó érzékkel hangolt  (se túl puha, se túl kemény) futómű. A fékek teljesen rendben voltak, a váltó is, a kuplung kicsit a gyengécske fajtából való (Yamahánál előfordul) és stuntmotor ide vagy oda, a kormány sem lett szélesebb - mert így jó, ahogy van. Egyszóval a MT-07 MC maradt, aki volt: egy könnyű és könnyen kezelhető, agilis kis (közepes) naked.
 

TM Ítélet: A Moto Cage modellváltozat kiegészítőinek kidolgozása hagy kívánnivalót maga után, vagy mondjuk úgy, hogy a fele felesleges, de...de kibontva a sörömet, és hátradőlve a garázs végében lévő kanapén...határozottan tetszik! "Ez igen!" Feltéve persze, ha a garázs másik végében áll a motor; az összkép tényleg vagány, a részletekkel még lehetne (kellett volna) foglalkozni, kicsit összecsapott, vagy inkább erőltetett munka benyomását keltheti.

Ugyanakkor (szerintem) sima szürkében meg semmit "nem mutat" az MT-07, és egyszerűbb a Cage-ről leszedni pár fölös csicsát (amik maguktól is lejönnének..). Azt sem lehet rá mondani, hogy drága, de az igazi tuti üzlet akkor volna, ha a gyári Akrapovic is beleférne az árába. A Pala- vagy egyéb stuntrider fanoknak így is kötelező, de a felárat az alapmodellhez képest a szlovén kipufogórendszerre "könnyebb" elkölteni.
 

Előnyök / hátrányok - Yamaha MT-07 2015 (Moto Cage)

  • Vagány kinézet, sok extra (sokkal-sokkal mutatósabb, mint az ugyanilyen alapszínű MT-07)
  • A felemás színű felni nagyon stuntos
  • Alapáras ABS (ez nem hátrány inkább egy stunt motornál?)
  • A plusz kiegészítők egy része igénytelen, nem tartós, és a színek (árnyalatok) sem egyeznek
  • Egy gyári Akra még nagyon hiányzik róla...
  • ...beleférhetne az árába :)

Mitől lesz jobb az MT-07? Igor tudja...

Akrapovic ajánló: új kipufogórendszerrel (Racing Line) rukkolt elő a szlovén gyártó az MT-07-esre, gyönyörűen kidolgozott titánium palásttal, rozsdamentes acél leömlőkkel, és a gyártó szerint kiváló ár/érték aránnyal - ami a teljesítmény(növekedés), a megjelenés és a vételár egyvelegét illeti.


Akkor vegyük ezeket szépen sorjában: ezzel a megoldással közel 3 lóerővel tud többet a keresztsíkolt főtengelyű blokk 9.250-es fordulaton, és valamivel több, mint 3Nm a nyomaték-többlet 5.600-on (miközben a súlya 1,6 kilóval könnyebb lett a gyárinál). Ami a kinézetét illeti, a szűkítő két csöve utal a hengerek számára (ilyen megoldás a 09-esre is kapható, természetesen 3 "végcsővel") - szerintünk vagány, de a furulya nélkül még jobb az MT morgós hangja...(vagyis úgy az igazi).

Még több Akrapovic kipufogó MotoPartsShop.hu webshopban!

   

 

Forrás: 
http://tesztmotor.hu/tesztek

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....