WRC
Az M-Sport pilótája, Tänak diktálta a tempót a nap első gyorsaságiján Pulperia-ban, de a szerencséje a második szakaszon elhagyta, amikor egy ugrató utáni kemény becsapódás miatt a harmadik helyre esett vissza. Ekkor ugyanis elment a hibrid hajtása és navigátora, Martin Jarveoja is megütötte magát. Ráadásul a Ford Puma felfüggesztése is kisebb sérüléseket szenvedett, és az észt meg is pördült az eset után.
Ennek ellenére Tänak a szerviz után délután visszaszerezte az első helyet. Az enyhe tavaszi körülmények között ő volt az egyetlen élversenyző, aki kizárólag a kiváló teljesítményéről, de rövidebb élettartamáról ismert lágy keverékű Pirelli gumit választott (mind a hat ilyen volt), ami jó döntésnek bizonyult a kemény talajú, de sok kaviccsal burkolt, csúszós és gyors murvás pályákon. A 2019-es világbajnok az utolsó előtti gyorsaságin vette vissza a vezetést a Hyundai-t hajtó Teemu Suninentől, és ami döntő fontosságú, hogy az utolsó gyorsaságin, a 23,32 km-es Rio Clarón a jó gumikezelésének köszönhetően ismét a leggyorsabb volt, így 4,2 másodpercre növelte az előnyét az első nap végén.
„Ez egy elég egyenletes nap volt számunkra, amelynek végén mi vezetjük a ralit. A reggeli kör egy kicsit trükkös volt, néhány komolyabb pillanattal, de sikerült túljutnunk rajta. Aztán a délután már tulajdonképpen drámamentes volt, így csak a gumikkal kellett ügyesen gazdálkodnunk, ami elég jól sikerült. A gumiválasztásunk valószínűleg nem volt a legoptimálisabb, de azt hiszem, amúgy is nehéz volt tökéleteset választani a rajtpozíciónk miatt, és végül egész jól szerepeltünk. A holnap még nagyobb kihívás lesz, hiszen a szakaszok sokkal technikásabbak lesznek nagyon kemény felülettel, így akkor is nehéz lesz a megfelelő gumiválasztás, különösen a reggeli körre. Amikor ilyen kemény a talaj, annyira izeg-mozog az autó, hogy nem találsz semmi stabilitást. De jól, tisztán mentünk volt, szóval nem volt semmi gond” – nyilatkozta Tänak.
Chile tempós földútjain küszködött Kalle Rovanperä, Elfyn Evans és Thierry Neuville is. Mindhárman kivételesen alacsony tapadásról számoltak be, mivel ők takarították a pályákat a többiek előtt. Közülük a másodikként rajtoló Evans volt az, aki a legjobban teljesített, és 8,5 másodperccel Suninen mögött a harmadik helyen fejezte be a napot. A walesi 33 ponttal van lemaradva toyotás csapattársától, Rovanperätól a pilóták bajnokságában, és egy nyolcadik vagy annál jobb chilei eredmény biztosítaná, hogy a küzdelem a Közép-Európa-ralin is folytatódjon. Rovanperä egyszer a fűre is kisodródott, amivel visszacsúszott az ötödik helyre, most 11 másodperccel lemaradva a Hyundai-os Neuville mögött, aki pedig 15 másodperccel maradt le Evanstől.
Esapekka Lappi és Pierre-Louis Loubet legkisebb gondja a tapadás volt. Mindkét pilóta totálkárosra törte az autóját, előbbi az első szakasz utolsó kanyarjában, utóbbi a harmadik szakasz közepén, valószínűleg egyikük sem indul újra szombaton. Kacuta Takamoto a hatodik helyen hozta haza a GR Yarist, mivel nem jött meg az önbizalma a trükkös körülmények között, egyszer kis híján fel is borult. De így is kényelmesen megelőzte az első osztályban most debütáló, fordos Grégoire Munstert, akinek navigátora, Louis Louka a délelőttöt azzal töltötte, hogy mobiltelefonról olvasta az itinert, miután véletlenül a papír alapú példányt a szállodai szobájában hagyta. A WRC2 ellovasa, Sami Pajari a nyolcadik helyen végzett, és 13,3 másodperccel vezeti a kategóriát Oliver Solberg előtt, míg a hazai hős Alberto Heller egy bérelt Ford Pumával egészítette ki a top 10 mezőnyét.
A csapatok szombaton délre utaznak, hogy nekivágjanak a rali leghosszabb szakaszának. Elsőként Chivilingo következik, majd Rio Lia - az egyetlen olyan szakasz, amely változatlan az utolsó itteni vb-futamhoz, a 2019-es Chile-ralihoz képest. A Maria de las Cruces gyorsasági a Csendes-óceán közelében ér véget, és ezzel zárul a kör, amelyet a szerviz után még egyszer megismételnek.
Az állás péntek este:
1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) 58m43.7s
2 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +4.2s
3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +12.7s
4 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +27.7s
5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +38.7s
6 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +45.6s
7 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m38.4s
8 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +2m09.6s
9 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +2m22.9s
10 Alberto Heller/Luis Ernesto Allende (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m29.3s
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!