WRC
Sébastien Ogier elképesztő teljesítményt nyújtva, az elsőtől az utolsó gyorsaságiig kontrollálva a versenyt nyerte meg a Korzika-ralit. Ez volt a második sikere a mediterrán szigeten, pont tíz évvel azután, hogy megszerezte a junior világbajnoki címet ugyanitt. A 34 éves francia ász már pénteken azonnal jelezte, hogy a győzelem a célja a szezon aszfaltos versenyén, a négy gyorsaságiból hármat nyert meg, és több mint fél perces előnyt autózott ki. Szombaton és vasárnap már nem kellett nagyon keményen nyomnia a gázt, taktikusan az előnye beosztására törekedett, amit sikeresen végre is hajtott, a 12., utolsó gyorsasági után az előnye 36 másodperc volt.
„Nagyon elégedett vagyok azzal a teljesítménnyel, amit nyújtottunk. Remek nap volt a péntek, akkor építettük ki a győzelem alapjait. Sosem könnyű okosan, taktikusan autózni ahelyett, hogy padlógázzal mennénk, de az autót vezetni egyre jobb és jobb volt. Jó dolog látni, hogy mennyit fejlődtünk, az idei autó gyorsabbnak érződött a tavalyinál. Igazán élveztem, nagyon jó móka volt, és egy szép szimbólum, hogy pont itt győztem, ahol 10 éve megszereztem a junior világbajnoki címemet” – nyilatkozta a boldog Ogier.
Ott Tänak lett a második a Toyota Yaris WRC-vel. A vasárnapot még úgy kezdte, hogy csak 0,1 másodperccel állt Thierry Neuville előtt, de a verseny végére ez az előny több mint fél percre hízott, mivel a belga vetélytársának gondjai akadtak. A Hyundai i20 WRC ugyanis motorproblémákkal küzdött, legalább egy hengerrel kevesebb működött benne, mint amennyinek kellett volna.
A negyedik helyen csapattársa, Dani Sordo ért célba, a hátránya 55 másodperc volt Neuville mögött. Elfyn Evans egész hétvégén szoros küzdelmet vívott Sordóval, végül az ötödik helyen zárt. Szép teljesítmény ez azt figyelembe véve, hogy a navigátora, Phil Mills az utolsó pillanatban ugrott be a sérült Daniel Barritt helyére. Mills nyolc éve nem vett részt versenyen, de jól helytállt.
Esapekka Lappi akár a dobogóra is esélyes lehetett volna, de szombaton nekiment egy padkának, amitől defektet kapott a Toyotája. Kicserélte a kereket, de sok időt vesztett, így visszacsúszott a hetedik helyre. Neuville egyébként szintén nekiment ugyanennek a padkának, de az ő autója megúszta. Lappi azzal vigasztalta magát, hogy megnyerte az utolsó szakaszt, az ún. Power Stage-et, amiért 5 bónusz pontot zsebelhetett be. A jó hajrával feljött hatodiknak, megelőzve Andreas Mikkelsent.
A norvég csalódást keltő hétvégén van túl, végig küszködött a Hyundai vezethetőségével. Kris Meeke a kilencedik helyen zárta a Korzika-ralit, azt követően, hogy ma időbüntetéssel újra indulhatott a tegnapi balesete után. Csapattársa, Loeb már pénteken kiesett, de ő is újraindult, és több szakaszgyőzelmet is szerzett, a Power Stage-en második lett, amiért négy pont járt.
A következő versenyt április végén, Argentínában rendezik, murván.
Végeredmény:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
3h26m52.7s |
2 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
36.1s |
3 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m07.5s |
4 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2m02.6s |
5 |
Elfyn Evans, P.Mills |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
2m06.1s |
6 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2m33.5s |
7 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2m43.4s |
8 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport II |
Skoda |
10m34.8s |
9 |
Kris Meeke, P.Nagle |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
10m40.5s |
10 |
Yoann Bonato, B.Boulloud |
Citroen |
12m26.0s |