WRC

WRC: Ogier dominál Korzikán, Loeb már ki is esett

2018.04.06.

Az ötszörös világbajnok hatalmas előnnyel zárta az idei első aszfaltos verseny pénteki napját.

Az M Sport 34 éves francia versenyzője közel 34 másodperces előnyt autózott ki a Korzika rali első napján, amelyen négy gyorsaságit rendeztek meg. Ogier már az első, 49 kilométeres gyorsaságin megmutatta, hogy ezen a hétvégén is őt kell legyőzni: a második helyezett Sébastien Loebnek is közel 10 másodpercet adott, a vb-címért versenyző vetélytársak viszont ennél is jóval többet, 20-30 másodperceket kaptak tőle, ami a gyorsasági hosszát figyelembe véve is tekintélyes hátrány.

A második, jóval rövidebb pályán is Ogier volt a leggyorsabb, de itt már kisebb előnnyel, aztán a harmadikat is megnyerte. „Egész nap nagyon keményen nyomtam a gázt. Az első gyorsaságin meglepődtem az időmön, mivel nem voltam hibátlan. Ugyanúgy túlkormányzott volt az autó, mint januárban Monte-Carlóban. A második gyors különbözött ettől, az első részében óvatosan kellett menni, mert a kanyarok levágása komoly defektveszéllyel járt. Délután ismét keményen támadtunk a hosszú pályán, annak ellenére, hogy néhány kanyar már elég piszkos lett. Minden egybevetve ez egy nagyon jó nap volt, amit élveztünk” – nyilatkozta az elégedett Ogier péntek délután.

A szurkolók nagy bánatára már második gyorson kiesett az idén már második alkalommal beugró (ezen kívül még egy versenyt vállalt a szezonban) élő ralis legenda, Loeb. A rajt után pár száz méterrel lefutott az útról a Citroën C3 WRC-je, becsúszott egy mély árokba, ahonnét a nézők sem tudták kitolni. Loeb a második helyről esett ki, de szombaton – jókora időbüntetéssel – újra rajthoz fog állni, hogy szakaszgyőzelmekért harcoljon, és, hogy szórakoztassa a rajongóit és magát is. A kilencszeres világbajnok a balesetéről elmondta, hogy vezetői hiba történt: nem számított rá, hogy nyolc autó után már ennyire saras lesz a pálya, egy jobb-bal kombinációba túl nagy tempóval esett be, a jobbkanyarban alulkormányzottan viselkedett a még hideg gumikon futó C3 WRC, ezért már a balkanyart sem tudta bevenni, és kisodródott. Sajnálta a kiesést, mert úgy érezte, jó ritmusban autózott az első gyorsaságin, ahol még semmilyen problémája nem volt.

Úgy tűnik, csak pár versenyzőnek lesz esélye megszorongatni Ogier-t Korzikán, mégpedig a vb-címre rajta kívül legesélyesebb pilótáknak. Thierry Neuville áll a második helyen az első nap után, az első gyorsaságin szedte össze hátránya java részét, mert állítása szerint nem volt jól beállítva a fékpedálja, és túl nagy erővel kellett nyomnia ahhoz, hogy érdemi lassulást érjen el. Ezen kívül a Hyundai i20 WRC egyéb beállításaival is elégedetlen volt, állítása szerint a kocsija idegesen viselkedett a kanyarokban, amikből sehol nincs több mint ezen a versenyen.

A másik győzelemre még esélyes versenyző Kris Meeke lehet a Citroënnel, aki a harmadik helyről várja a folytatást. A brit pilótát tavaly csak a túlmelegedő motor akadályozta meg a győzelemben, tehát otthon érzi magát a mediterrán sziget kanyargós útjain. Óvatosan, hiba nélkül vezetett, de amiatt is vesztett időt, hogy a második gyorsaságin elromlott az átbeszélője, és nem mindig hallotta Paul Nagle itinerét. 5,5 másodperccel maradt le Meeke mögött a legjobb toyotás, Ott Tänak, aki a Yaris WRC túlkormányzottsági hajlamával és a vízátfolyások után elgyengülő fékeivel küszködött a nap nagy részében. Csapattársa, a hatodik helyen álló Esapekka Lappi volt az egyetlen, aki Ogier-n kívül gyorsaságit tudott nyerni: a napi utolsón nem egész 2 másodperces előnnyel végzett az élen. A harmadik Yarisszal Jari-Matti Latvala nem érezte magát kényelmesen az autójában, csak a nyolcadik helyen áll.

A két Toyota közé befurakodott a hetedik helyre Ogier fordos csapattársa, Elfyn Evans, aki a 2003-as világbajnok Petter Solberg egykori navigátorával áll rajthoz, mivel a szokásos navigátora, Dan Barritt megsérült a verseny előtti tesztelésen.

A Hyundai-jal versenyző Dani Sordo hetedik helye kissé meglepő, mert őt aszfaltspecialistának tartják és az előző versenyen dobogóra állhatott. Csapattársa, Andreas Mikkelsen viszont csak a kilencedik helyen áll, mert egyszer megpördült, egyszer pedig lecsúszott az útról. A legjobb 10-be még Bryan Buffier fért be, aki a szezonnyitó után ismét lehetőséget kapott az M Sporttól.

Szombaton 136,9 km száguldás vár a mezőnyre, a három reggeli gyorsaságit délután megismétlik majd a versenyzők.

 

Az állás az első nap után:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

1h19m39.0s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

33.6s

3

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

38.7s

4

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

44.2s

5

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m13.5s

6

Elfyn Evans, P.Mills

M-Sport Ford WRT

Ford

1m13.8s

7

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m14.4s

8

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m25.0s

9

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m29.2s

10

Bryan Bouffier, X.Panseri

M-Sport Ford WRT

Ford

1m44.8s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....
2025.02.11
A Készenléti Rendőrség Regionális Bevetési Igazgatóság Debreceni Osztályának járőrei szúrták ki azt....
2025.02.11
Forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren február 20-tól, amikor....
2025.02.11
Hamarosan még több Bosch-fejlesztés válik elérhetővé az amerikai piacon. Ezeket a Mobility....
2025.02.11
Hanem a ázsiaiak is, ahol hatalmas kultúrája van az egyterűek és személy- vagy csomagszállító....
2025.02.11
Újra indul a rali Európa-bajnokságon (ERC) a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős, amely új....
2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....