WRC
A szokásos hőség és por helyett hűvösebb idő, eső és sár várta a versenyzőket az olasz szigeten. Sébastien Ogier a pénteki nap közepén már 16,3 másodperces előnyt épített ki az üldözők előtt, köszönhetően annak, hogy a maratoni, 49,9 km-es Monte Lerno gyorsaságin hihetetlen tempót diktált (a másodiknak is adott 12,7 másodpercet). De Ogier előnye délután olvadni kezdett Esapekka Lappi támadása nyomán, a Hyundai finn versenyzője két gyorsaságin második, egyen pedig első lett, aminek köszönhetően a nap végén egy hajszállal átvette a vezetést az összetettben.
„Nem kellett jobban nyomni, elég egy tized!" - viccelődött Lappi a nap végén. „Örülök, hogy a célban lehetek, elég trükkös gyorsasági volt, és kaptunk egy lassú bal hátsó defektet is, úgyhogy ez kezdett kicsit zavarni. De itt vagyunk, minden rendben van, és alig várjuk a holnapot" – tette hozzá az elégedett finn.
Annak ellenére, hogy nem működött a kézifékje – amelyet pedig a vezetési stílusából adódóan ő gyakran szeret használni – Thierry Neuville a nap végét az előkelő harmadik pozícióban zárta, mindössze 18,6 másodperces hátrányban. 27,5 másodperccel van lemaradva a belga mögött Kalle Rovanperä, akinek a dolgát pénteken megnehezítette, hogy elsőként rajtolva neki Kellett takarítania a pályákat. Igaz, délután az esőben már előnyös volt számára a rajtpozíciója, és el is kezdte a felzárkózást: csak az utolsó gyorsasági, a Monte Lerno 2 megnyerésével például három helyet jött előre az összetettben!
Mindössze 1,3 másodperccel van mögötte Kacuta Takamoto az ötödik helyen. A japán jóval előrébb is végezhetett volna, ha nem lett volna egy nagy hibája, amivel 15-20 másodpercet vesztett: egy tempós jobbkanyarban lesodródott az útról, és a Toyotáját egy hatalmas szikla állította meg. Szerencsére az autóban csak minimális kár keletkezett. A hatodik helyen a szintén toyotás Elfyn Evans áll, aki egy jobb első defekt miatt vesztett időt a záró gyorsaságin.
Ott Tänak megint nem tudja megmutatni, hogy mire lenne képes, mert a Ford Puma megbízhatósága sok kívánnivalót hagyott maga után. Volt, hogy egy vizesárok után elgyengült a motorja, az utolsó szakaszon meg a vízpumpa és a hibrid rendszer adta meg magát. Az észt annak is örült, hogy egyáltalán eljutott a nap végi szervizig.
A kétszeres Szardínia-rali győztes Dani Sordo még nála is rosszabbul járt: egy balkanyarban lesodródott az útról, és egy sziklán lebucskázva felborult a Hyundai-jal. Az autó olyan mértékben összetört, hogy több időt vett igénybe a szervizelése, mint amennyi rendelkezésre állt, ezért időbüntetést kapott a veterán spanyol a három perc mellé, amit még a pályán vesztett el.
Pierre-Louis Loubet a nap közepén még a harmadik helyen állt, de aztán elkezdődött a szokásos kálváriája: az ötödik gyorsasági szakaszon el sem tudott indulni, mert beragadt a Ford Puma váltókarja, ezt azonban távsegítséggel még orvosolni tudta a francia pilóta és navigátora, de aztán később egy eltört kormányösszekötő miatt árokba csúsztak, ami a végállomást jelentette.
Szombaton 133,6 km vár a mezőnyre, és az időjárás állítólag továbbra is kiszámíthatatlan lesz.
Az állás péntek este:
1 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 1h31m48.8s
2 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +0.1s
3 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +18.6s
4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +46.1s
5 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +47.4s
6 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +1m05.6s
7 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m09.8s
8 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +3m48.5s
9 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Fiesta Rally2) +3m54.8s
10 Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia Rally2 evo) +4m01.6
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!