WRC
Elfyn Evans vezet a Monza-rali első napja után, de az előnye mindössze 1,4 másodperc Sébastien Ogier előtt. A francia gyorsabb volt a péntek reggeli négy hegyi szakaszon Bergamo környékén, délután viszont a walesi volt gyorsabb a Monza versenypályán megrendezett gyorsaságikon.
Evansnak nehéz dolga van, mert 18 ponttal kellene többet szereznie, mint Ogier-nak, hogy megszerezze első világbajnoki címét. Ehhez pedig kevés a győzelem, ha a vetélytársa a második helyen áll. Sokkal valószínűbb, hogy az idén visszavonuló Ogier szerzi meg újabb, nyolcadik világbajnoki címét.
A francia megnyerte az első három gyorsaságit pénteken, pedig a dolgát nedves, párás aszfalt és a helyenként előforduló köd is megnehezítette. Monzában viszont Evans ledolgozta hátrányát, részben vetélytársa kisebb fékproblémáinak, részben kockázatkerülésének köszönhetően. Az utolsó szakaszt már hideg időben, sötétben futották a versenypályán, de ez sem okozott gondot a győzelemért harcoló párosnak.
„Nem volt könnyű, pláne, hogy hideg gumikkal kellett a sikánokat teljesítenünk” – nyilatkozta Evans a nap végén. Nem annyira jó a sötétben menni itt. Pedig a versenypályán jó napunk volt, de a hegyi szakaszokon, amik holnap is lesznek, még dolgoznunk kell. Ott a köd és az alacsony tapadás nagy kihívást jelentett, de a nedvesség és a különböző aszfalttípusok váltakozása is, ennek ellenére élvezet volt vezetni. Ugyan vesztettünk egy kis időt Sebhez képest, ami bosszantott, de délután javítottunk, sokat készültünk rá, hogy az ilyen szlalom-jellegű pályákon jól menjünk. Persze az összetettben az előnyünk szinte semmi” – tette hozzá.
Thierry Neuville 21,4 másodperc hátrányban a harmadik, mint a legjobb Hyundai-pilóta. A belga délelőtt az i20 WRC kezelhetőségére, délután a váltójára panaszkodott, de az utolsó szakaszon már 0,1 másodpercen belül ment a két vezető Toyotához képest.
Dani Sordo a negyedik, három másodperccel van Neuville mögött. A spanyol a nap nagy részében alulkormányzottsággal küzdött, de aztán állítottak a Hyundai-on, és végre meglett az a precizitás, amit a pilóta várt. Ez meg is látszott az eredményeken, a pénteki utolsó szakaszt ugyanis már Sordo nyerte.
Oliver Solberg mindössze a negyedik versenyét teljesíti WRC autóval, ennek ellenére remekül ment a Hyundai-jal, és az ötödik helyen áll. Pedig a váltó az ő i20 WRC-jében is rakoncátlankodott, a visszaváltások ugyanis lassabban történtek, mint kellet volna. A fiatal svéd egyszer félig az árokból jött ki, nagy szerencséje volt, hogy alig vesztett időt, és a kocsija sem sérült meg.
Solberg mögött 14,9 másodperccel áll Kacuta Takamoto a Toyotával, megelőzve a fordos Gus Greensmith-t és az első Hyundai WRC-s-versenyét teljesítő Teemu Suninent, aki a családi problémák miatt otthon maradó Ott Tänakot helyettesíti Monzában.
Kalle Rovanperä azért csak a kilencedik, mert a Toyota-csapat megkérte, hogy ne vállaljon kockázatot, hogy a konstruktőri világbajnoki címet biztosan megszerezzék a Hyundai előtt.
Az egyetlen kieső Adrien Fourmaux volt, aki felborult a Forddal az egyik hegyi szakaszon. Ő is folytatni fogja szombaton, de időbüntetéssel.
Szombaton lesz a leghosszabb nap a Monza-ralin, összesen 108 km gyorsasági vár a mezőnyre.
Az eredmények egy nap után:
1 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) 1h04m05.2s
2 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +1.4s
3 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) +21.6s
4 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC) +24.6s
5 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Hyundai i20 Coupe WRC) +50.6s
6 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota Yaris WRC) +1m05.5s
7 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Fiesta WRC) +1m14.1s
8 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m28.6s
9 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +1m57.3s
10 Yohan Rossel/Jacques-Julien Renucci (Citroën C3 Rally2) +4m21.3s