repülés

Wizz Air: nem minden járat költözik vissza Marosvásárhelyre

2017.11.28.

- A Marosvásárhelyről tavaly Kolozsvárra költöztetett járatainak csak egy részét indítja újra Marosvásárhelyről a repülőtér kifutópályájának felújítása után a Wizz Air diszkont légitársaság, a frankfurti, madridi párizsi és római járatai ezentúl is Kolozsvárról közlekednek.

A társaság MTI-hez eljuttatott közleménye szerint 2018 májusától szeptemberéig tart a részleges visszatérés a marosvásárhelyi Transilvania repülőtérre. Májustól heti két alkalommal Dortmundba, júniustól heti négy alkalommal London-Lutonba és heti két alkalommal München-Memmingenbe, szeptembertől pedig heti két alkalommal Budapestre indulnak majd Wizz Air járatok Marosvásárhelyről.



A társaság azt is közölte, hogy a korábban Marosvásárhelyről működtetett frankfurti, madridi párizsi és római járatait ezután is Kolozsvárról indítja. Hozzátette: a korábban Marosvásárhelyen állomásoztatott repülőgépét Nagyszebenbe költözteti, ahonnan öt új célállomás irányába heti 21 járatot indít. A Wizz Air közölte: folyamatosan figyelik az utazóközönség részéről érkező igényeket, és ezek függvényében próbálják optimalizálni szolgáltatásaikat.

Peti András, a Marosvásárhelyi Transilvania repülőtér igazgatója az MTI-nek elmondta, az ütemterv szerint 2018. január 21-re fejeződik be a kifutópálya teljes újraépítése, és reményei szerint ezt a határidőt az időjárási viszonyok miatt sem kell eltolni. Hozzátette: sajnálják, hogy a Wizz Air nem tér vissza a többi járatával, de más társaságokkal is tárgyalnak marosvásárhelyi járatok indításáról.



- Nem adtuk fel azt a szándékunkat, hogy Marosvásárhelyről több európai városba lehessen eljutni, de a Wizz Air döntését nem tudtuk befolyásolni - jelentette ki az igazgató. A Wizz Air diszkont légitársaság 2016 november közepén jelentette be, hogy a kifutópálya állapota miatt Kolozsvárra költözteti marosvásárhelyi járatait. Mivel a Wizz Air volt az egyedüli társaság, amely menetrend szerinti járatokat működtetett Marosvásárhelyről, a repülőtér forgalma a döntés következtében rendkívüli módon lecsökkent.

A Maros megyei önkormányzat 2017 szeptemberében írta alá a szerződést a versenytárgyaláson kiválasztott Porr Construct Kft. és Geiger Transilvania Kft. konzorciumával, melynek 2018. január 21-ig fel kell újítania és megfelelő berendezésekkel kell ellátnia a kifutópályát, újra kell építenie a gurulófelületeket, és a repülők állomásoztatására szánt platformot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....
2024.05.21
Claire Legras, Franciaország budapesti nagykövete volt a Széchenyi István Egyetem vendége....
2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....
2024.05.21
Ausztriában csúszott be a baki – írja a Kronen Zeitung.   ..