LNG

A szövetségi közlekedési- és a gazdasági minisztérium, az egyesületek és velük együtt a gázellátó cégek is támogatják ezt az elkötelezettséget. A Wolfsburgban tartott „LNG Teherautók Napja” rendezvényen minden érintett e közös célkitűzés mellett szállt síkra. Valamennyien szeretnék környezetbarátabbá tenni a Volkswagen-csoport szállítási tevékenységét. A jövőben mintegy 100 cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő Scania teherautót állítanak forgalomba Észak-Németország útjain. E cél elérése érdekében a szállítmányozók támogatást kapnak e teherutók beszerzésére, és új LNG- töltőállomásokat fognak kiépíteni.
Az esemény kapcsán Thomas Zernechel, a Volkswagen-csoport Logisztikai vezetője elmondta: „Az alacsonyabb káros anyag kibocsátású teherautók kulcselemet jelentenek a környezetbarát logisztika fenntarthatóságát célzó kezdeményezésünkben. A rendezvénnyel lendületet adtunk az alternatív üzemanyaggal működő teherautók felhasználásának. Ugyanakkor csak akkor lehetünk sikeresek, ha erős partnereink vannak, és csupán az összehangolt erőfeszítések vezetnek majd el bennünket a helyes útra.”
A cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő teherautók használatára vonatkozó kötelezettség vállalás a Volkswagen-csoport Logisztika környezetbarát logisztikát célzó kezdeményezésének része, mely a „TOGETHER 2025” (Együtt-2025) stratégián alapszik. Ennek keretében a Volkswagen-csoport vállalta, hogy felelősségteljesen kezeli a környezetet, és folyamatosan csökkenti a károsanyag kibocsátást. A környezetbarát logisztikát célzó kezdeményezés célja, hogy fenntartható logisztikai megoldásokat biztosítson a Volkswagen-csoporton belül. Ezen oknál fogva folyamatosan optimalizálják az anyag- és a gépkocsi-szállítást az ideális kapacitáskihasználás és az üresjáratok elkerülése érdekében. A szállítási műveletek áttétele a környezetbarátabb szállító eszközökre kulcsszerepet játszik a károsanyag kibocsátás csökkentésében. Mindezen túl a jelenlegi szállítási eszközöknél rendelkezésre álló hajtási- és erőátviteli technológiákat is állandóan fejlesztik, és új hajtás-technológiai megoldásokat vizsgálnak a megvalósíthatósági és az alkalmazhatósági lehetőségek szempontjából. Ennek egyik példája, hogy 2019-től a Volkswagen-csoport gépjárműveit két cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő hajó szállítja majd Európa és Észak-Amerika között.