Wolfsburg
A Volkswagennél az igazgatóság és a felügyelőbizottság a közelmúltban tárgyalta a következő öt év beruházási tervezését. Az ügyvezető testület tájékoztatta a felügyelő bizottságot a Volkswagen alapmárka tervezett megtakarítási programjának állásáról is – közölte a szóvivő az ülést követően megkeresésre. Részleteket nem árult el.
Arno Antlitz, a Volkswagen pénzügyi igazgatója Fotó: VW
A hatékonyságnövelő programmal a márka 2026-ig tízmilliárd euróval kívánja csökkenteni a költségeket. A tervről október óta folynak az egyeztetések az üzemi tanáccsal. Azonnali intézkedésként a VW már november elején befagyasztotta a munkaerő-felvételt legfontosabb telephelyein.
A minden novemberben sorra kerülő tervezési kör magja a következő öt év beruházásainak és üzemkihasználtságának meghatározása volt. „A tervezés részeként a testület stratégiailag megvizsgálta az összes projektet és a kapcsolódó költségvetést” – mondta a szóvivő. "Ez biztosítja a szükséges befektetési fegyelmet." A teljes tervezett beruházási volumenről nem adott tájékoztatást.
A Trinity jövőbeli modelljét Zwickauban gyártják
Arno Antlitz pénzügyi igazgató korábban bejelentette, hogy a beruházások 2024-ben és 2025-ben érik el a csúcsot. Ezt követően az új modellekre és üzemekre fordított kiadásoknak jelentősen csökkenniük kell. Antlitz ezt azzal indokolta, hogy jelenleg még be kell fektetniük mind a belsőégésű motorokba, mind az új elektromos modellekbe, de ez a kettős teher a belső égésű motorok küszöbön álló végével már nem lesz érvényes.
A VW már szeptember végén bemutatta a gyárak jövőbeli kihasználtságának kulcsfontosságú pontjait. Ennek megfelelően a leendő Trinity modell korábban Wolfsburgba tervezett új gyárát elhagyják, és helyette Zwickauban építik meg a modellt. Ehelyett egy új elektromos Golfról tárgyalnak Wolfsburg számára, és Osnabrücknek ítélték oda a szerződést egy elektromos Porschére.