Wolfsburg

VW pénzügyi igazgató: befektetéseink 2024-ben és 2025-ben érik el a csúcsot

2024.01.11.

Arno Antlitz, a Volkswagen pénzügyi igazgatója úgy véli, hogy az autógyártó befektetései 2024-ben és 2025-ben érik el a csúcsot – és elmagyarázza, miért esnek vissza utána.

 

A Volkswagennél az igazgatóság és a felügyelőbizottság a közelmúltban tárgyalta a következő öt év beruházási tervezését. Az ügyvezető testület tájékoztatta a felügyelő bizottságot a Volkswagen alapmárka tervezett megtakarítási programjának állásáról is – közölte a szóvivő az ülést követően megkeresésre. Részleteket nem árult el.

Arno Antlitz, a Volkswagen pénzügyi igazgatója Fotó: VW

A hatékonyságnövelő programmal a márka 2026-ig tízmilliárd euróval kívánja csökkenteni a költségeket. A tervről október óta folynak az egyeztetések az üzemi tanáccsal. Azonnali intézkedésként a VW már november elején befagyasztotta a munkaerő-felvételt legfontosabb telephelyein.

A minden novemberben sorra kerülő tervezési kör magja a következő öt év beruházásainak és üzemkihasználtságának meghatározása volt. „A tervezés részeként a testület stratégiailag megvizsgálta az összes projektet és a kapcsolódó költségvetést” – mondta a szóvivő. "Ez biztosítja a szükséges befektetési fegyelmet." A teljes tervezett beruházási volumenről nem adott tájékoztatást.

A Trinity jövőbeli modelljét Zwickauban gyártják

Arno Antlitz pénzügyi igazgató korábban bejelentette, hogy a beruházások 2024-ben és 2025-ben érik el a csúcsot. Ezt követően az új modellekre és üzemekre fordított kiadásoknak jelentősen csökkenniük kell. Antlitz ezt azzal indokolta, hogy jelenleg még be kell fektetniük mind a belsőégésű motorokba, mind az új elektromos modellekbe, de ez a kettős teher a belső égésű motorok küszöbön álló végével már nem lesz érvényes.

A VW már szeptember végén bemutatta a gyárak jövőbeli kihasználtságának kulcsfontosságú pontjait. Ennek megfelelően a leendő Trinity modell korábban Wolfsburgba tervezett új gyárát elhagyják, és helyette Zwickauban építik meg a modellt. Ehelyett egy új elektromos Golfról tárgyalnak Wolfsburg számára, és Osnabrücknek ítélték oda a szerződést egy elektromos Porschére.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....