Wolfsburg
Thomas Schmall, a VW technológiai igazgatója is tudja, hogy a Gigafactories tervezett hálózatának kiépítése pénzügyi teljesítmény lesz. Nem kívánt nyilatkozni azokról a becslésekről, amelyek szerint a hat gyár mindegyike két-három milliárd euróba kerülhet. De az biztos, hogy sok pénzre van szükség.
Thomas Schmall Fotó: Volkswagen
"Mindez olyan nagy és olyan meghatározó lesz a jövőbeni életképességünk szempontjából, hogy alaposan át kell gondolnia, hogyan lehet ezt gazdaságosan megszervezni" - mondta Schmall. A leendő akkumulátor-részvény egy lehetséges lehetőség.
"Annak érdekében, hogy valóban megtaláljuk a legjobb megoldást, elsőre nem zárunk ki semmit - legalábbis a cellabiztonság szempontjából." Nem az egyes helyszínekről van szó, hanem egy új holdingról. "Egysejtű növényt nem lehet bevezetni a tőzsdére, az egészet magasabb szinten kell összefogni."
A VW jelenleg partnereket keres a leendő gigagyárak egyedi helyszíneire. Az egyes üzemekben a VW részvényeit ezután egy holdingban tudják összecsomagolni, amelyet a VW később részben behozhat a tőzsdére. De még nincsenek konkrét tervek - mondta. Először is meg kell várni a konkrét helyszínek és partnerek kiválasztását.
Eddig csak két helyszínt határoztak meg: az észak-svédországi Skellefteå-ban a Northvolt-tal és a Salzgitterben, ahol a VW most egyedül épít gyárat. A Seat székhelye, a Barcelona melletti Martorellben szintén jó eséllyel nyeri meg a pályázatot – írja a német honlap.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!