Wolfsburg

A VW fontolgatja, hogy tőzsdére lép az akkumulátor üzletággal

2021.06.08.

A Volkswagen 2030-ig összesen hat gigagyárat akar építeni Európában akkumulátorcellák gyártására. A projekt finanszírozása érdekében a csoport a tőzsdére lépést is fontolgatja. Erről Thomas Schmall, a VW technológiai igazgatója egy interjúban beszélt – írja az automobilwoche.de

 

Thomas Schmall, a VW technológiai igazgatója is tudja, hogy a Gigafactories tervezett hálózatának kiépítése pénzügyi teljesítmény lesz. Nem kívánt nyilatkozni azokról a becslésekről, amelyek szerint a hat gyár mindegyike két-három milliárd euróba kerülhet.  De az biztos, hogy sok pénzre van szükség. 

Thomas Schmall Fotó: Volkswagen

"Mindez olyan nagy és olyan meghatározó lesz a jövőbeni életképességünk szempontjából, hogy alaposan át kell gondolnia, hogyan lehet ezt gazdaságosan megszervezni" - mondta Schmall.  A leendő akkumulátor-részvény egy lehetséges lehetőség. 

"Annak érdekében, hogy valóban megtaláljuk a legjobb megoldást, elsőre nem zárunk ki semmit - legalábbis a cellabiztonság szempontjából."  Nem az egyes helyszínekről van szó, hanem egy új holdingról.  "Egysejtű növényt nem lehet bevezetni a tőzsdére, az egészet magasabb szinten kell összefogni."

A VW jelenleg partnereket keres a leendő gigagyárak egyedi helyszíneire.  Az egyes üzemekben a VW részvényeit ezután egy holdingban tudják összecsomagolni, amelyet a VW később részben behozhat a tőzsdére.  De még nincsenek konkrét tervek - mondta.  Először is meg kell várni a konkrét helyszínek és partnerek kiválasztását.

Eddig csak két helyszínt határoztak meg: az észak-svédországi Skellefteå-ban a Northvolt-tal és a Salzgitterben, ahol a VW most egyedül épít gyárat. A Seat székhelye, a Barcelona melletti Martorellben szintén jó eséllyel nyeri meg a pályázatot – írja a német honlap.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.14
Talán sokan nem tudják, de a Peugeot fiatal mérnökeinek csapata több mint egy évszázaddal ezelőtt....
2025.03.14
Öt évvel szerződést hosszabbított Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója. ..
2025.03.14
Kilencven évvel ezelőtt az 1935-ös Opel Type Olympia megalapozta a modern, hatékonyabb és olcsóbb....
2025.03.14
Elkészült a történelmi BMW-modellek áttekintő weboldala.   ..
2025.03.14
Az első szabadedzésen Lando Norris, a konstruktőri világbajnoki címvédő McLaren brit versenyzője, a....
2025.03.14
„Fogadja meg tanácsainkat, hogy biztonságosan teljenek a motoron eltöltött hónapok!” - olvasható a....
2025.03.14
Algériában restaurálták a „sivatagi óriásként” ismert Berliet T100-at, amely egykoron a világ....
2025.03.13
A HangZóna mai vendége Vágvölgyi Zoltán, a Salgótarjáni Civilekért Közhasznú Alapítvány közlekedési....
2025.03.13
A Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózattal együttműködve ....
2025.03.13
MG 4 alapokon, kompakt crossover méretekkel, a briteknél 15 millió alá árazva közelít felénk az....