Wolfsburg

A VW főnöke: a szoftverarchitektúra a legnehezebb feladat

2022.06.03.

Diess, a Volswagen vezérigazgatója kommentálta a Cariad IT részleg problémáit. Minden a szoftver architektúráról szól.

 

Herbert Diess Fotó: Volkswagen

A VW vezérigazgatója, Herbert Diess megértést kért, hogy a cég szoftverüzletének felépítése több időt vehet igénybe, mint azt eredetileg gondolták. "Ez nem csak maga a szoftver, hanem a teljes szoftverarchitektúra is, mint sok más körülötte lévő dolog kulcsfontosságú összetevője" - mondta szerdán egy bochumi szakkonferencián.

A Cariad IT részlegének ehhez kapcsolódó témákkal is foglalkoznia kellett, mint például a vezérlőeszközök integrációja, a hálózatépítés vagy a felhőhöz való csatlakozás. Ezen kívül hamarosan kommunikáció lesz az autók között és a közlekedési rendszerrel az autonóm vezetés érdekében. "Bizonyára ez a legnehezebb feladat" - magyarázta Diess. "Megpróbáljuk megérteni és feltérképezni ezeket a funkciókat az autó körül."

"A régi rendszer már nem működik"

Késésekről, költségnövekedésről és a divízió bővítésével kapcsolatos belső ellenállásról érkeztek jelentések. A Cariad főnöke, Dirk Hilgenberg május elején ezt írta az alkalmazottaknak írt levelében: "A kritikát ösztönzésnek és bátorításnak látom, hogy továbbra is keményen dolgozzunk, és teljesítsük, amit ígértünk: egységes szoftver- és hardverplatformunkat. Egy hatalmas projekt áll időnyomás alatt. Nem váratlan, hogy a dolgok nem a tervek szerint alakulnak."

Ferdinand Dudenhöffer iparági szakértő kérdésére, hogy nem túl sok-e a szoftverrendszerek önirányító fejlesztése, Diess megindokolta megközelítését. "Ezt nem ruházhatjuk át" – mondta. "Nem kell mindent magunknak megtennünk – csak azt, ami igazán kritikus. De észrevesszük, hogy a régi rendszer már nem működik."

Például az új vezetési funkciókhoz és az autókkal kapcsolatos szolgáltatásokhoz folyamatosan szükség lesz valós idejű forgalmi adatokra. Másrészt a járműgyártók továbbra is felelősek maradtak a biztonságért, a felelősségvállalásért, az ügyfelek rendszerhez való hozzáféréséért és a rendszeres frissítésekért. "A szoftvert folyamatosan fejlesztjük. Nagy beszállítóktól már nem lehet mindent megvásárolni." A Volkswagen például együttműködik a Bosch-al az autonóm vezetésen és a jövőbeni akkumulátorcella-gyárak felszerelésén.

A salzgitteri cellagyár építése júliusban kezdődik. A partner Northvoltnak az észak-svédországi Skellefteåban található telephelyével és a spanyolországi Valenciába tervezett üzemével ez a harmadik a hat ilyen helyszín közül Európában. Most körülbelül "másfél évente" lesz egy új gigagyár - mondta Diess a bochumi konferencián - egyenként legfeljebb 3 milliárd eurós beruházással.

Nyártól külön testület felel majd a VW akkumulátor részlegéért. „Európai gyártóra van szükségünk” – mondta Diess. "Nem zárnám ki, hogy végül bevezetjük a tőzsdére." A potenciális beszállítókkal folytatott sok megbeszélés után a Volkswagen úgy döntött: "Mi magunk csináljuk." A csoport le kívánja fedni a teljes értékláncot az alapanyag-beszerzéstől a kutatáson, fejlesztésen és gyártáson át az újrahasznosításig – írja a német portál.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Ausztriában továbbra is egyre többen váltanak országos Klimaticketet – még annak ellenére is, hogy....
2025.12.17
A Renault a 2025-ös Solutrans 2025 szakkiállításon hivatalosan is bemutatta a Trafic legújabb,....
2025.12.17
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 12. 17.....
2025.12.16
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók....
2025.12.16
Pár hete minden média felületen találkozhattunk a szomorú hírrel, hogy milyen komoly baleset....
2025.12.16
Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar....
2025.12.16
Az ukrán hadsereg folyamatosan fejleszti védelmi- és támadó képességeit, és ezzel összefüggésben....
2025.12.16
A vadonatúj Mazda CX-5 új korszakot nyit a márka életében: az első modell, amely megkapja a Mazda E....
2025.12.16
Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen....
2025.12.16
Visszakerül a Forma-1-es versenynaptárba a Portugál Nagydíj. ..