Wolfsburg

A VW áttörést hoz a hidrogénben: egy tankkal akár 2000 km

2022.04.29.

A VW korábban nyilvánosan tiltakozott a hidrogénautók ellen. Ám az autógyártó szabadalmat kért, amely messzire viheti a hidrogénhajtást.

 

Az elektromos autók egyre inkább alakítják az utcaképet és úgy tűnik, lassan, de biztosan lecserélik a járműveket, a hagyományos belsőégésű motorok kezdenek visszaszorulni. Az azonban, hogy középtávon az e-mobilitás lesz a vezetés domináns formája, valószínűleg csak az igazság fele. Miközben egyre több elektromos jármű kerül az utcákra, az autóipar a háttérben más fenntartható energiaforrásokon dolgozik.

A VW főnöke a hidrogénautókat ostorozza – de a csoport erőlteti a kérdést

Energiahatékony és erőforrás-takarékos: az üzemanyagcellás technológia egyre fontosabb szerepet fog játszani a mobilitásban.

A Volkswagen példája egyértelművé teszi, hogy a hidrogéntechnológia nagy szerepet fog játszani a jövőbeni magánszállításban. Az elképesztő: a múltban a VW főnöke, Herbert Diess többször is kijelentette, hogy nem tartja jövőbiztosnak az üzemanyagcellás technológiát. Különösen egy tavalyi tweet, amelyet prominens politikusoknak címeztek.

Grafika: Volkswagen

A valóságban úgy tűnik, hogy a VW valamennyire látja a tényeket: a cégcsoport szabadalmat kért egy speciális üzemanyagcellára a szász Kraftwerk Tubes GmbH cégnél – írja a BusinessInsider. Kétségtelen, hogy a Volkswagen nyitva hagyja ezt az utat, és a hidrogéntechnológiával halad előre a hagyományos motorokkal szemben.

Nem a Volkswagen az első autógyártó cég, amely hidrogénnel, mint hajtásformával foglalkozik: a Mercedes, a BMW, valamint a Toyota és Hyundai gyártók már hobbiként választották az üzemanyagcellát, és sorozatgyártásra kész modelleket fejlesztettek ki. Ezeket az autókat azonban eddig sokkal drágábban lehetett megvásárolni. A VW által most elindított technológiával szembeötlő különbség mutatkozik.

Sascha Kühn erőműfőnök a következőt magyarázza a portálnak: „A fő különbség a Hyundai és a Toyota üzemanyagcelláihoz képest az, hogy a szokásos műanyag membrán helyett kerámia membránra támaszkodunk. Mi vagyunk az egyetlen olyan gyártó ebben a technológiában, amely úgy állítja elő a kerámia membránt, hogy az üzemanyagcellát gyorsan be lehessen indítani.” Az ügyvezető elmondja, hogy ez óriási különbség. A „polimer” tüzelőanyagcellához képest az előnyök egyrészt az alacsonyabb gyártási költségek és az a tény, hogy nem használnak platinát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....