Wolfsburg
Stefan Weckbach Fotó: Porsche
Stefan Weckbachnak már nem kell senkinek bizonyítania, hogy tudja, hogyan kell érvényesíteni magát. A Porschénél ő volt a Taycan modell sorozatmenedzsere: az ő feladata volt megalkotni a hagyományos sportautó-gyártónál az első teljesen elektromos járművet, amelyet a rajongók elsősorban a boxermotorhoz kötnek. Nyilvánvaló, hogy a vállalaton belülről és kívülről is volt ellenállás.
Szeptemberben Weckbach a Volkswagen főhadiszállására költözik: Oliver Blume csoportfőnök a Volkswagen AG csoportstratégiájának, csoportos termékstratégiájának és főtitkárságának új vezetőjévé lépteti elő – ezt a rejtélyes pozíciót a nyilvánosság előtt általában VW főstratégájának rövidítik. Ebben a pozícióban Weckbach Gernot Döllnert követi, aki egyúttal az Audi prémium csoportmárka új vezérigazgatója lesz.
Wolfsburg lesz az új otthona és munkahelye.
Weckbach 2008-ban vezetési tanácsadó cégről a Porschére váltott. Ezt követték a vállalati stratégiai pozíciók, a vezérigazgató asszisztense és az igazgatótanácsi iroda vezetése, valamint a termékstratégia és a Boxster/Cayman sorozat irányítása. 2016-ban Weckbach vette át az úttörő Taycan sorozat irányítását, 2021-ben pedig hozzáadták a Cayenne sorozatot. 2022 óta a Mission X sorozat vezetője. Weckbach a St. Gallen Egyetemen tanult és doktorált. Témája: pénzügyi stressz a vállalatokban.
"Az első autóm St. Gallenben egy Golf 2 GT volt, a nagynéném kidobott autója. Tanulmányaim vége felé eladta, aztán átváltottam egy Saab 900-ra, egy klassz autóra" - mondta Weckbach a "Business Insidernek". " egyszer a magánautós múltjáról: "Amíg tudtam, vezettem, akkor volt egy BMW-m, miután a Porschénél kezdtem, majd egy Porsche lízingautóm."
Előléptetésével Blume következetesen folytatja a csoport porscheizálását; a zuffenhauseni vezetők egyre inkább megadják az alaphangot a cégben.
Porsche Mission X: Stefan Weckbach felelős az elektromos hiperautóért. Fotó: Porsche
Verseny a Teslával
Új funkciójában Weckbach a Volkswagen-csoport termékstratégiájáért felel. Közvetlenül Blume vezérigazgatónak számol be. Hogy Blume mennyire támaszkodik Weckbach képességeire, az abból is látszik, hogy kezdetben őt bízta meg a márka első elektromos autójával a Porschénél, később pedig rábízta a Mission X elektromos hiperautót, a jövő akkumulátoros zászlóshajóját.
Ez egy olyan jövő, amelyben az amerikai elektromos autók úttörőjével, a Teslával való verseny egyre fontosabb szerepet fog játszani a világ legfontosabb autópiacain. Weckbach többször is kifejezte elismerését a Tesla iránt. A gyártó elsősorban a tömegek számára tette alkalmassá az e-autókat – "bombamunka" – mondta a Business Insidernek. Ismerned kell a riválisaidat, hogy legyőzd őket. Stefan Weckbach pedig tudja, hogyan érvényesítse magát – írja a német portál.