Golf-találkozó
Szöveg: Horváth Miklós, Fotó: Besenyei Gergely, Porsche Hungária Kft.
„Küszöbön az ország legnagyobb márkatalálkozója” – jelentette ki Németh Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója, majd ezután egy rövid áttekintést adott a három éve indult Golf-találkozó evolúciójáról. Elmondása szerint a 2012-es eseményt a Volkswagen, és azon belül is legfőképp a Golf tulajdonosok társadalmi igénye és a hetedik generációs Golf bemutatása szülték. A két évvel ezelőtti rendezvényen több, mint négyezer látogató vett részt, azonban 2013-ban már a kilencezres lélekszámot is meghaladta a wolfsburgi márka miatt a Hungaroringre zarándoklók száma. A számtalan családi-és autós program mellett a legújabb Golf GTi és Golf Variant modellek hazai premierjének is az akkori klubtalálkozó adott otthont.
Pillanatkép 2013-ból - a képre kattintva galéria nyílik
Immár hagyományt követő módon, az idei programnak is sarokköve lesz az újdonságok leleplezése. Ezek azonban mennyiségükben és különlegességükben is túlszárnyalják az eddigieket, ugyanis öt nappal a párizsi premier előtt, hazánkban hull le először a lepel az új Passat B8 limuzin és kombi változatáról. Ezen felül e-Up, e-Golf és a plug-in hibrid Golf GTE is tiszteletét teszi az eseményen. Ha már lúd, legyen kövér alapon még egy Németországból delegált hetes Golf R is látható lesz, valamint az új Touareg és a Sportsvan is bemutatásra kerül az ominózus napon, és ez még nem minden!
Németh Balázs - Volkswagen márkaigazgató
Az összejövetel fókuszában a 40 éves jubileumát ünneplő Golf lesz, melyből 1974-es megjelenése óta 34 millió darabot adtak el világszerte – tudtuk meg a márkaigazgatótól, aki a folytatásban hozzátette, hogy a találkozónak egy klubegyesítő szerepet is szántak. Ennek okán a tökéletesen restaurált széria, valamint egyedi átalakításon átesett kuriózum Golfok mellett a Passat, Transporter, Bogár, Scirocco és Corrado klubok különlegességei is kiállításra kerülnek, ezért az eseményt átkeresztelték Volkswagen-találkozóra. Összesen 1500 autó lesz megtekinthető az aszfaltcsíkon belüli területen.
Egyik szebb, mint a másik - Golf-találkozó 2013
Kovács András, a Volkswagen Haszongépjármű márkaigazgatója csak ezután ismertette az Amarok és Transporter modellek köré szervezett programokat. Előbbi kapcsán az off-road képességek tesztelési lehetőségeiről volt szó, utóbbi esetében pedig arról, hogy egy, a woodstocki hagyományokat idéző hippifalu kerül kialakításra, ahol tábortűz, gitár és vízipipa mellett lehet majd lazulni. A kisbusz minden generációjából kiállításra kerül egy tűzoltó autó, de ott lesz a Fröccsbusz és egy meglepetés vendég is. A Brazíliában 1957 és 2013 között gyártott T2-es ezerkétszáz darabos „Last Edition” szériából az utolsó, azaz az 1200. modell érkezik a találkozó idejére hazánkba, jelezve ezzel, hogy a németországi központban is nagy jelentőséggel bír az évről-évre nagyobb és népszerűbb rendezvény. Végül, de nem utolsó sorban átadásra kerül a hazánkban értékesített 25 ezredik Transporter is – tudtuk meg a márkaigazgató tájékoztatójából.
Kovács András - Volkswagen Haszongépjármű márkaigazgató
A beharangozónak szánt „Road to Eplény” túra során a Porsche Hungária és civil Golf/Transporter tulajdonosok jóvoltából próbálhattuk ki a wolfsburgi és hannoveri különlegességeket. A felhozatalban mind a hét Golf generáció szerepelt, kiegészülve egy 1990-es évjáratú kabrióval, valamint Transporterek, hasonlóképp az elmúlt 60 év modelljeit felsorakoztatva előttünk. A legidősebb járgány egy 1964-es T1-es volt, a bőség zavarát pedig csak fokozta, hogy pazar felszereltségű, kortárs Multivan és a T3-as Westfalia is arra várt, hogy kipróbáljuk.
Menetoszlop még Budaörsön
A Porsche Hungária Parts Center budaörsi telephelyéről indult a konvoj, miután mindenki eldöntötte, milyen járgánnyal kíván ismerkedni az Eplényig tartó út során. A Nordica Síarénába érkezve aztán sajtótájékoztató, valamint bringás és autós kaland várta a szakújságírókból és klubtagokból álló csapatot. A választásom egy 1992-es évjáratú Golf III VR6-ra esett, de sokat hezitáltam az OT-s rendszámú első generációs Golf felett, viszont az R32-es jelet és brutális felniket viselő ötös Golf is megihletett.
Csaba - a Golf III VR6 tulajdonosa - egy indulás előtti műszaki szemlét tartott, mert még csak 10 napja van használatban a felújított masina
A kiválasztott VR6-ról megtudtuk, hogy Csaba, a tulajdonos már gyerekkorában eldöntötte, egyszer Golf-tulajdonos lesz, tehát már nagyon korán megfertőződött nem csupán autóimádattal, hanem egy bizonyos márka iránti, megmagyarázhatatlan elköteleződéssel. Idén aztán úgy döntött, hogy keres egy kedvére valót, de sajnos a hazai kínálatban nem talált vállalható állapotút a 2,8 literes, 174 lovas motorral szereltekből. Az új rendszám árulkodó jele annak, hogy ez bizony egy külföldi behozatal, amiben a legviccesebb, hogy Csabának sikerült egy németországi hölgy tulajdonossal, aki ráadásul orvos, megállapodnia, ami minden használtautó vásárló álma. Az országba behozatal után a karosszéria teljes renováláson esett át, a motorhoz és egyéb fődarabokhoz nem kellett nyúlni, hiszen írd és mondd, csak 127 ezer kilométer volt az autóban. A jelenlegi állapotot 3 hónap alatt érték el és az utolsó munkafázis befejezésére a túra előtt másfél héttel került sor.
Utoljára a katonaságnál használtam Golf III-at - ...jajj, de rég volt...
Eplényben a rendelkezésre álló idő és a lehetőség is adott volt a felsorakozott verdák bármelyikének kipróbálására, így a VR6 után egy 1990-es évjáratú Golf Cabrioletre esett a választásom, kihasználva a vénasszonyok nyarát a fedél nélküli krúzolásra. A hazánkban leginkább Udo Brinkmann által népszerűvé vált autóról kiderült, hogy Dr. Vérten Sándoré, a Porsche Hungária kommunikációs igazgatójáé, aki készséggel átadta a slusszkulcsot, és beült a jobb egybe. Az 1,8 literes motor hangja nagyon inspiráló volt, a megvétel sztorija pedig meglepő és tanulságos. Sándor néhány éve kezdett Golf kabriók után keresgélni, amikor is egyik kollégája jelezte, hogy a kereskedésükbe egy idős házaspár leadott egy nagyon jó állapotút. A megtekintéssel együtt a döntés is megszületett, hiszen egytulajos, 180 ezer kilométeres valós futásteljesítménnyel túlzás nélkül lehetetlen kifogni egy ilyen vételt. Sándornak sikerült és a kopó alkatrészek, olaj és szűrők cseréjén kívül semmilyen problémája nem volt az immár 192 ezret futott autóval.
Kicsoda az az Udo Brinkmann...?
Zárásként csak emlékeztetni szeretnék mindenkit, hogy a szeptember 27-i családi napon nem feltétel az autóimádat vagy a kizárólagos Volkswagen tulajdonosi státusz. Bárki részt vehet a rendezvényen, a belépődíj csupán 300 forint, a tombola 40 forint és a fődíj egy Golf III. A rendezvényről bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu holnapon, a Volkswagen Magyarország Facebook vagy a Volkswagen-találkozó esemény oldalán található.
Az újságírókból és klubtagokból álló csapat a visszaút előtt