Volkswagen

A Volkswagen megmenti a dízelmotort

2017.05.02.

- A Volkswagen helyre kívánja állítani a dízelmotor becsületét, mivel prognózisa szerint még legalább húsz évig a belsőégésű motoros modellek adják majd az új járművek zömét.

A Volkswagenre egyebek között a dízelügy okán is nagy nyomás nehezedik alternatív hajtásláncok kifejlesztésére, várakozásai szerint azonban négy új autóból három még 2025-ben is dízel vagy benzinmotoros lesz. Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a modern dízelmotor "a megoldás és nem a probléma része" még akkor is, ha erős ellenszéllel kell szembesülnie a politika és a közvélemény részéről. A Volkswagen ezért a dízelmotor előnyeit tudatosító kampányt tervez indítani más autógyártók részvételével.

Matthias Müller hangsúlyozta: a szén-dioxid-kibocsátási határértékek teljesítéséhez ugyanis más autógyártóknak is ugyanúgy szükségük lesz a dízelmotorokra, mint a Volkswagennek. A dízelmotorok belvárosi kitiltásának tervéről szólva pedig megjegyezte, hogy "úgy általában kiátkozni a dízelmotorokat meglehetősen problémás dolog". A dízelmotorok romló népszerűsége az autóipar több milliárdos fejlesztési beruházásainak megtérülését veszélyezteti.


A német szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint a dízelmotorok tényleges károsanyag kibocsátása közúti használatban lényegesen meghaladja az uniós határértékeket. A Forsa piackutató intézet felmérése szerint pedig öt dízel autó tulajdonosból csak kettő tervezi dízeles modellel lecserélni mostani autóját.

A Volkswagen meggyőződése szerint azonban még nagyon hosszú ideig benzines és dízeles modellek adják majd az értékesített új autók zömét. A modern belsőégésű motorok "még legalább húsz évig" fogják uralni a piacot - jelentette ki Matthias Müller legutóbb a Wiener Motorensymposium szakmai fórumon Bécsben.


Közölte: a Volkswagen 2022-ig még vagy tíz milliárd eurót invesztál a belsőégésű motorok fejlesztésébe, míg az elektromos és hibrid hajtáslánc fejlesztésébe kilenc milliárdot. A Volkswagen ugyanakkor hozzá kíván járulni a földgázüzemű járműflotta megtízszerezéséhez, egy millióra növeléséhez is 2020-ig. A CNG (sűrített földgáz) töltőállomások számának ugyanebben az időintervallumban 900-ról 2000-re bővítéséről szándéknyilatkozat született a Volkswagen és a gázforgalmazó, töltőállomás üzemeltető társaságok között.

Ulrich Eichhorn, a Volkswagen AG kutatási és fejlesztési igazgatója szerint a CNG egyaránt fontos szerepet játszik majd a személygépkocsik, a tömegközeledési járművek és a haszongépjárművek üzemeltetésében.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....