fejlesztések

A Volkswagen a levegőből akar áramot szerezni – sárkányokkal

2023.04.21.

A töltőállomásoknak általában erős hálózati csatlakozásra van szükségük – vagy erős dízelgenerátorra, ha mobilak, mint a Formula E-ben. A VW mobil töltőállomásai ezt nélkülözhetik. Ehelyett a Wolfsburg sárkányokkal kísérletezik – írja a Kronen Zeitung.

 

(Kép: Enerkite)

Az elektromos autók túratöltő állomásai a jövőben rövid távú hiányosságokat zárhatnak be a töltési infrastruktúrában. Ilyen, a meglévő infrastruktúrától függetlenül is kialakítható helyrugalmas töltőállomásokat szeretne most a légi szélturbinákat gyártó Enerkitevel közösen fejleszteni a VW töltési megoldásokkal foglalkozó leányvállalata, a Volkswagen Charging.

Ezek a repülő turbinák nagy magasságban gyűjtik be a szélenergiát, és átveszik a töltőállomások áramellátását. A fejlesztés jelenleg egy kutatási projekt részeként zajlik, amely a tervek szerint 2024 végéig tart. Nem világos, hogy a technológia mikor lesz használatra kész.

Minden automatikusan működik és gépek irányítják, senkinek sem kell sárkányt eregetnie. Az EnerKites két fázisban működik. A munkafázisban a szárny vízszintes nyolcas alakban repül a szélben maximális kábelerővel. A kötelet kiengedik és generátorcsörlőt hajt. A visszatérési fázisban a szárny a lehető leggyorsabban visszasiklik a kiindulási pontra. A generátor itt motoros üzemmódban működik. Itt a ciklus bezárul. A hosszú munkafázisban az erő körülbelül tízszer nagyobb, mint a rövid visszatérési fázisban. Így minden ciklus pozitív energia-hozzájárulást biztosít.

(Kép: Enerkite)

A vezérlés szabályozza a ciklikus folyamatot, korlátozza a csúcsterheléseket és optimálisan igazítja a repülési útvonalat a változó szélviszonyokhoz. Minden műveleti manővert teljesen automatikusan vezérel. A parkolóállásból a szárny egy forgó árbocon forogni kezd, amint üzemi magasságban 2,5 m/s-nál nagyobb szél várható, ami lehetővé teszi az energiatermelést. Nyugodt időben, zivatarban, vagy ha nincs szükség áramra, a szárny automatikusan leszáll és visszaáll parkolási helyzetbe.

A gyártó az erősárkányok hatalmas előnyeit látja: "Az EnerKites a tornyot és a hatalmas alapot kötelekkel, érzékelőkkel és vezérlőkkel helyettesíti. A gondola súlyának köszönhetően stabilan áll a talajon. A kétszeres hozam, a 95%-os anyagmegtakarítás, a 75%-kal jobb CO2-egyensúly (mindegyik az éves hozam alapján) és az áramellátás kevesebb ingadozása révén az EnerKite új mércét állít fel a hatékonyság és a 100%-ban megújuló energiák terén.”

Az Enerkitet alapvetően három méretben szállítják: 100 watt, 0,5 megawatt, 2 megawatt.

A Kronen Zeitung cikke. Képernyőfotó.

A Volkswagen már régóta dolgozik a helyfüggő töltőállomások infrastruktúráján. Az autógyártó már 2018-ban bemutatott egy mobil gyorstöltőt, amely a szintén mobil akkumulátorból nyeri az energiát. Az ilyen rendszerek hasznosak például nagy eseményeknél vagy városon kívüli mentési műveleteknél.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....