Wolfsburg

A Volkswagen közvetlenül a chipgyártóktól vásárol, kiiktatja a beszállítókat

2023.09.02.

A Volkswagen változtat chipellátási stratégiáján. Dirk Große-Loheide vezérigazgató és csapata a jövőben közvetlenül tárgyalásokat kezd a félvezetőgyártó cégekkel – és így megkerüli a beszállítókat – írja az automobilwoche.de.

 

Dirk Große-Loheide Fotók: VOLKSWAGEN

A jövőben közvetlenül az Infineontól, az Analog Devices-től és más félvezetőgyártó cégektől vásárol: Dirk Große-Loheide.

A Volkswagen-csoport átalakítja az elektronikus alkatrészek és a félvezetők beszerzését. Az autógyártó a hosszú távú ellátást szeretné biztosítani.

Ennek érdekében most új stratégiát dolgoztak ki az elektronikai alkatrészek beszerzésére. A jövőben a VW közvetlenül a félvezetőgyártókkal fog tárgyalni, ahelyett, hogy Tier 1-es beszállítóin keresztül tenné ezt.

"A stratégiailag fontos félvezetők, sőt a csoport jövőbeli házon belüli fejlesztései esetében közvetlenül a félvezetőgyártóktól vásárolunk" - mondta Dirk Große-Loheide, a Volkswagen Passenger Cars beszerzésekért felelős igazgatósági tagja.

Große-Loheide: "A félvezetők értékláncának nagyfokú átláthatósága és a felhasznált alkatrészek pontos ismerete lehetővé teszi számunkra, hogy jobban meghatározzuk a globális keresletet és ezen alkatrészek elérhetőségét. Az egyes elektronikai alkatrészek szintje elegendő, és segít azonosítani és elkerülni szűk keresztmetszetek korai szakaszában."

Új stratégia Wolfsburgban

A jövőben a csoport beszerzése határozza meg, mely félvezetőket és egyéb elektronikai alkatrészeket használnak szoros, partnerségi együttműködésben Tier 1 beszállítókkal. Korábban az elektronikus alkatrészeket, például az ECU-kat beszerezték, és nagyrészt az 1. szintű beszállítóktól függött, hogy milyen alkatrészeket használnak.

Az új stratégia márkák között érvényesül. Ebből a célból létrehozzák az úgynevezett Semiconductor Sourcing Committee-t (SSC), amelyben a márkák beszerzésének és fejlesztésének vezetői, a Volkswagen Group Components és a Cariad szoftvercég képviselői vesznek részt.

Karsten Schnake, a Skoda igazgatótanácsának tagja, a chipekért felelős, a következő előnyökről beszél: Átláthatóság a félvezetők szintjén, így szűk keresztmetszetek esetén gyorsabban azonosíthatók a műszaki alternatívák. És a hardverváltozatok sokféleségének csökkenése, ami kevesebb szoftverkomplexitást biztosít.

A Porsche is nagy chipfelhasználó. Fotó: Porsche

A félvezetők nélkülözhetetlenek az autóiparban, és a jármű egyre növekvő digitalizálása és villamosítása miatt egyre fontosabbá válnak. 1978-ban mindössze nyolc félvezetőt szereltek be egy Porsche 911 vezérlőegységbe. Ma egy Skoda Enyaq körülbelül 90 vezérlőegységgel rendelkezik, amelyekbe körülbelül 8000 elektronikus alkatrész van beépítve.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....