Volkswagen
"Nagyszabású közös erőfeszítést készülünk tenni a gyártás új, szilárdabb alapokra helyezésére a márka jövőbeni pozíciója megerősítése érdekében" - jelentette ki Schäfer. A program fontosabb pontjait a munkavállalók képviselőivel egyeztetve októberig tervezi véglegesíteni a konszern.
A VW márka új célkitűzései részét képezik a konszern új, felülvizsgált stratégiájának, amelyet Oliver Blume vezérigazgató június 21-én mutat be. A terv a konszern márkái közötti szorosabb együttműködés szinergiahatását felhasználva kívánja növelni Európa legnagyobb autógyártó vállalatának jövedelmezőségét.
Az elmúlt két évben a Volkswagen alapmárkája, a VW három százalék körüli bevételarányos jövedelmezőséget ért el. A nehéz piaci környezetre való tekintettel a wolfsburgi vállalat több forrást akar beruházásokra és a munkahelyek biztosítására előteremteni.
Schäfer minden üzletágban hatékonyabbá, gyorsabbá és erősebbé akarja tenni a márkát. Egyebek között az adminisztratív folyamatok ésszerűsítésével, a gyártás hatékonyabbá tételével, a modellkínálat racionalizálásával és a felszereltségi változatok csökkentésével. A kis volumenű modelleket pedig ki fogják futtatni.
Az ID.7 elektromos autót például jóval kevesebb konfigurációs lehetőséggel kínálják, mint pár éve a 7-es Golfot. A jövedelmezőség és a piaci reakcióidő javítását célzó racionalizálási terv magában foglalja az üzemi kapacitás kihasználtságának globális szintű optimalizálását is.
kép: Volkswagen
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!