Wolfsburg

A Volkswagen főnöke, Herbert Diess: "Több pénzt keresünk, mint valaha"

2022.07.08.

Félvezetőhiány, megszakadt ellátási láncok – mindez láthatóan csak keveset árt a Volkswagennek. A VW-nek nem kell tartania a belsőégésű motorok 2035-től való betiltásától – mondja Herbert Diess, a csoport vezérigazgatója – írja a német Manager Magazin.

"Meg kell ragadnunk ezt a lehetőséget, és gyorsan utol kell érnünk a Teslát": a Tesla jelenleg gyengül - mondja Herbert Diess, a Volkswagen főnöke

Pezseg a nyereség a Volkswagennél. "Többet keresünk, mint valaha - a félvezetőhiány és a stagnáló ellátási láncok ellenére" - mondta Herbert Diess (63 éves) vezérigazgató a wolfsburgi személyzeti értekezleten. Az elektronikai alkatrészek terén hosszú hónapok óta fennálló szűk keresztmetszet végre enyhül. "Nemcsak Németországban, de mindenekelőtt Kínában növeljük mennyiségeinket." Tekintettel az ukrajnai háború okozta bizonytalanságra és a gazdasági válság miatti aggodalmakra, a cégcsoport ismét óvatosan növeli a termelést, "nem vakon a 100 százalékos kapacitásig".

Fotók: VW

Diess úgy véli, hogy Európa legnagyobb autókonszernje már felkészült a belső égésű tilalomra. Egy ilyen lépéssel, amely 2035-től új regisztrációkra vonatkozhat, és jelenleg a szövetségi kormányban is vitákat vált ki, a Volkswagennek "nem kell aggódnia" - mondta a menedzser. „Jöhet – mi vagyunk a legjobban felkészülve” – mondta Diess. Utalt a már kínált és a még tervezett elektromos modellekre, valamint a csoport saját akkumulátorcella-gyártási és szoftveres stratégiáira.

A csaknem hét évvel ezelőtti dízelbotrány után a wolfsburgi cég az elsők között állt át az elektromobilitásra a hagyományos autógyártók között, és sok milliárd eurót fektet ebbe. A cél egy olyan csoport, amely az autók értékesítése mellett néhány éven belül elsősorban mobilitási szolgáltatásokkal keresi a pénzét.

A belsőégésű autók jövőjéről akartak szavazni az EU környezetvédelmi miniszterei, miután az Európai Parlament többsége megszavazta a benzin- és dízelmotorok értékesítésének a következő évtized közepéig történő megszüntetését. Míg Steffi Lemke (54, zöldek) ezt támogatja, az FDP-től érkezik a kritika. A liberálisok azt akarják, hogy a belső égésű motorral szerelt új autókat később vegyék nyilvántartásba, ha kimutatható, hogy csak klímasemleges szintetikus üzemanyaggal üzemelnek.

A VW főnöke, Diess úgy véli, hamarosan utolérheti az ősi rivális Teslát. Elon Musk (51) cége továbbra is a legnagyobb versenytárs – de a Berlin melletti grünheidei vagy az amerikai austini (USA) új gyárainak összetettségéből látszik, hogy ott sem megy minden magától.

"A Tesla gyengül" - mondta a vezérigazgató. "Elonnak egyszerre két rendkívül összetett gyárat kell beindítania Austinban és Grünheide-ben – és bővítenie kell a termelést Sanghajban. Ez erőbe fog kerülni" – mondta Diess. Maga Elon Musk, a Tesla főnöke azt mondja, hogy ezek a gyárak jelenleg pénzt égetnek. „Meg kell ragadnunk ezt a lehetőséget, és gyorsan utol kell érnünk – 2025-ben átvehetjük a vezetést” – mondta harcosan Diess.

A szakadék az idei évben csökkenhet, de a VW-nek legalább "ne hagyja, hogy nagyobb legyen". Hamarosan további e-modellek is következnek: 2023-tól Wolfsburgba is érkezik az ID.3, 2026-ban a Trinity új platformon indul, házi szoftverekkel.

A munkavállalók képviselőivel a VW-központ lehetséges megtakarítási tervei miatti újabb erős felháborodás után Diess most nagyobb egységet lát: „Különösen örülök, hogy Daniela Cavallo (47) és az üzemi tanács ilyen szoros együttműködésben, versenyszerűen hajtja végre ezt az átalakulást. Wolfsburgot jövőbiztossá kell tenni, és hosszú távú munkahelyeket kell biztosítani. Wolfsburg meg tudja tartani magát Grünheide ellen."

Cavallo visszafogottabb volt a Diess által terjesztett optimizmus miatt. Utalt a megrendelések történelmileg magas szintjére is. "A rendelési könyvek szó szerint szétrepednek. És: Nagyon jó pénzt keresünk, még akkor is, ha alacsony a mennyiség" - mondta a beszéd kézirata szerint. Az ebből származó bevétel "hihetetlen". Cavallo azonban az ukrajnai háború gazdasági hatásaira tekintettel gazdasági válságra figyelmeztetett: „Nem zárható ki, hogy több százezres megrendelések lendületével a hátunk mögött egy globális recesszió falának ütközünk. "

A szoftver téma továbbra is nehéz. Állítólag jelentős késések vannak a cégcsoport informatikai leányvállalatának, a Cariadnak a terjeszkedésében – az egyes márkák, az Audi és a VW irányításával most pár évig még párhuzamosan futnak majd bizonyos asszisztens rendszerek fejlesztése. Ez egy hosszú távú projekt: "Senki más nem meri az összes szoftveres ismeretet egybekötni. Kezdettől fogva világos volt, hogy lesznek kihívások. De ez nem jelenti azt, hogy a Cariad megbukott." – mondta a VW vezérigazgatója.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....