Wolfsburg
Nőttek a kiszállítások Dél-Amerikában, Európában, az Egyesült Államokban és Kínában, és bizonyos piacokon a Volkswagen-csoport piaci részesedése is nőtt. Sikeres termék offenzíváikkal a Csoport márkái képesek voltak ellensúlyozni az egyes régiókban jelentkező kockázatokat, mint például az általános gazdasági bizonytalanságot Kínában és a WLTP-re történt átállás negatív hatásait Európában. Az elmúlt évben elsősorban a Csoport szabadidő autói voltak a növekedés kulcstényezői. A Volkswagen Személyautók, a Skoda, a SEAT, a Porsche és a Lamborghini márkák is új kiszállítási rekordot értek el.
Dr. Christian Dahlheim, az Volkswagen-csoport értékesítési vezetője elmondta, hogy: „Annak ellenére, hogy az újabb rekordok felállítása nem jelent elsődleges célt számunkra, nagyon örülünk e kiváló eredményeknek, hiszen nem voltunk könnyű helyzetben 2018 második félévében. Az új kiszállítási rekordok elérése annak köszönhetően vált lehetségessé, hogy együtt voltak jelen a kiváló termékek, és az ügyfeleink irántunk tanúsított erős bizalma. A változékony geopolitikai helyzet fényében üzleti tevékenységünket 2019-ben ugyancsak erős ellenszélben kell folytatnunk. Véleményem szerint a Volkswagen-csoport jó helyzetben van ahhoz, hogy megfeleljen a közelgő kihívásoknak. Bizakodva nézünk a jövőbe!”
Kiszállítások az egyes régiókban:
Európában a Volkswagen--csoport márkái összességében 4,38 millió gépkocsit szállítottak ki, ez 1.2 %-kal több, mint a 2017-es mennyiség volt. A Csoport különösen jelentős növekedést mutatott Közép- és Kelet-Európában, ahol 797 200 gépkocsit adtak át az ügyfeleknek, ez 7.1 %-kal volt több, mint a megelőző év mennyisége. E növekedés elsősorban az erős Oroszországi teljesítménynek volt köszönhető, ahol a Csoport kiszállításai 19.8 %-kal emelkedtek. A második félévben a WLTP-re történt átállásnak a flottákra gyakorolt jelentős negatív hatásai ellenére a Csoport kiszállításai Nyugat-Európában megközelítőleg az előző év 3,58 milliós mennyiségét érték el. Németországban a kiszállított 1,28 millió Volkswagennel a kiszállítások szintén a megelőző 2017-ev év szintjén maradtak.
Az észak-amerikai piacokon kétirányú mozgás volt megfigyelhető. Miközben az Egyesült Államokban 638 300 gépkocsival 2.1 %-os, Kanadában pedig a kiszállított 118 500 gépkocsival 3.7 %-os növekedés volt tapasztalható, Mexikóban 15.6 %-os visszaesést regisztráltak az előző év eredményével összehasonlítva. Összességében a Volkswagen-csoport a térségben 956 700 gépkocsit adott át ügyfeleinek, ami 2.0 %-os emelkedést jelentett 2017-hez képest.
Dél-Amerikában a fejlemények rendkívül kedvezőek voltak a Volkswagen-csoport számára. A 13.1 %-os növekedést jelentő, összesen 590 000 piacra került gépkocsival a térség döntően járult hozzá a Csoport kedvező mutatóihoz. A Csoport kiemelkedően jól teljesített Brazíliában, ahol 401 600 gépkocsit szállítottak ki, ami 30.4 %-os növekedésnek felel meg, és kompenzálta az argentínai kiszállításokban a 118 600 darabbal bekövetkezett 22.4 %-os visszaesést. Argentínában a gyengülő gazdasági környezetben a feltételek továbbra is nehezek a piaci szereplők számára.
Az ázsiai-csendes óceániai térségben a Volkswagen-csoport az ügyfeleknek kiszállított 4,55 millió gépkocsival növekedést ért el, a kínai piac negatív hatása ellenére, ahol az elmúlt év második felében megállt a gazdasági növekedés az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi vita következtében. A vásárlások visszaesése az egész autópiacra kedvezőtlen hatással volt, és az autópiac 2018-ban hosszú évek után most első alkalommal csökkent Kínában. Ebben a helyzetben a Volkswagen-csoport a kiszállított 4,21 millió gépkocsival mégis enyhe növekedést ért el a megelőző év mutatóival összevetve, és képes volt növelni piaci részesedését.
Kiszállítások piacok szerint |
2018 dec. |
2017 dec. |
változás(%) |
2018 jan-dec. |
2017 jan-dec |
változás (%) |
Európa |
319 800 |
338 900 |
-5.6 |
4 380 700 |
4 328 500 |
+1.2 |
Nyugat-Európa |
252 100 |
272 000 |
-7.3 |
3 583 500 |
3 583 900 |
0 |
Németország |
91 400 |
97 500 |
-6.2 |
1 284 800 |
1 286 500 |
-0.1 |
Közép-és Kelet-Európa |
67 700 |
66,900 |
+1.2 |
797 200 |
744 700 |
+7.1 |
Oroszország |
24 500 |
21 100 |
+16.2 |
229 800 |
191 800 |
+19.8 |
Észak-Amerika |
84 400 |
91 500 |
-7.7 |
956 700 |
976 400 |
-2.0 |
Egyesült Államok |
59 500 |
61 600 |
-3.4 |
638 300 |
625 100 |
+2.1 |
Dél-Amerika |
48 800 |
38 500 |
+26.7 |
590 000 |
521 600 |
+13.1 |
Brazília |
37 100 |
24 700 |
+50.4 |
401 700 |
308 000 |
+30.4 |
Ázsia-Csendes Óceánia |
431 300 |
489 300 |
-11.9 |
4 546 300 |
4 505 800 |
+0.9 |
Kína (és Hong Kong) |
402 600 |
460 100 |
-12.5 |
4 207 100 |
4 184 200 |
+0.5 |
|
|
|
|
|
|
|
Világméretekben |
916 200 |
999 900 |
-8.4 |
10 834 000 |
10 741 500 |
+0.9 |
Kiszállítások márkák szerint |
2018 dec. |
2017 dec. |
változás (%) |
2018 jan-dec. |
2017 jan-dec. |
változás (%) |
Volkswagen Személygépkocsik |
540 600 |
594 200 |
-9.0 |
6 244 900 |
6 230 300 |
+0.2 |
Audi |
154 500 |
180 200 |
-14.3 |
1 812 500 |
1 878 100 |
-3.5 |
ŠKODA |
105 100 |
107 500 |
-2.2 |
1 253 700 |
1 200 500 |
+4.4 |
SEAT |
25 300 |
33 000 |
-23.2 |
517 600 |
468 400 |
+10.5 |
Porsche |
21 700 |
19 600 |
+10.6 |
256 300 |
246 400 |
+4.0 |
Volkswagen |
44 000 |
42 600 |
+3.1 |
499 700 |
497 900 |
+0.4 |
MAN |
12 500 |
11 900 |
+5.5 |
136 500 |
114 100 |
+19.6 |
Scania |
10 000 |
9 200 |
+7.7 |
96 500 |
90 800 |
+6.3 |
|
|
|
|
|
|
|
Volkswagen Csoport (Összes) |
916 200 |
999 900 |
-8.4 |
10 834 000 |
10 741 500 |
+0.9 |