Wolfsburg

A Volkswagen-csoport platform modellt alkalmaz a jövő eredményeinek eléréséhez

2021.03.19.

A Volkswagen-csoport felgyorsítja átalakulását annak érdekében, hogy az elektromos mobilitás és a digitális korszak vezető mobilitási szolgáltatójává váljon. Ennek érdekében a Csoport szisztematikusan fejleszti sikeres platform stratégiáját. A jövőben a Csoport márkái által gyártott járművekek és szolgáltatásainak nagyrészt szabványosított műszaki alapokra kell épülniük. 

A Csoport új platform ütemterve a következő négy elemből áll: hardver, szoftver, akkumulátorok és töltés, melyeket természetesen mobilitási szolgáltatások egészítenek ki. A Volkswagen-csoport ennek révén csökkenti a bonyolult megoldások számát, kihasználja a méretgazdaságosságot és a márkák közötti szinergiákat, és felgyorsítja a Csoport már megkezdett átalakulását. A jövőbeni technológiákba történő befektetések biztosítása érdekében a Csoport továbbra is fő tevékenységére összpontosít, és megerősíti pénzügyi alapjait.

Ebben az összefüggésben Herbert Diess, a Volkswagen AG vezérigazgatója az elmúlt adózási év pénzügyi eredményeinek bemutatóján elmondta: „Az elektrifikáció és a digitalizáció minden eddiginél gyorsabban és radikálisabban változtatja meg a járműveket, így a méretgazdaságosság mindkét kérdés szempontjából kritikus kérdést jelent. Platform ütemtervünk még jobb helyzetbe hoz minket ahhoz, hogy kiaknázzuk a Csoport összes lehetőségét. Összevonva márkáink erőforrásait még gyorsabban tudjuk bővíteni jövőbeni technológiáinkat, és maximalizálni tudjuk az azokból profitáló emberek számát.”

Az új modul rendszerű elektromos hajtáskoncepcióval (MEB) a Volkswagen rendelkezik az iparág egyik legerősebb, teljesen elektromos platformjával. Jelenleg ezt a platformot világszerte bővítik, Európában, Kínában és az USA-ban is gyártják. A Volkswagen Csoport 2022-ig 27 MEB-alapú modellt fognak kínálni. Ezenkívül már a következő évben a Csoport piacra dobja első, a Premium Platform Electric (PPE) alapú járműveit, jobb gyorsulással, nagyobb hatótávolsággal és rövidebb töltési időkkel. Az évtized közepére a Csoport kifejleszti a Scalable Systems Platformot (SSP), a teljesen elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható járműplatformok következő generációját, amelyre ezután minden márkájú és szegmensű modell építhető.

A fedélzeti digitalizáció és az új szoftverek terén a Volkswagen arra törekszik, hogy az elkövetkező években szinergia hatásokat érjen el az összes márkán belül. Mindez a Car.Software-Org. által szállított VW.OS operációs rendszeren alapul, amelyet 2020-ban hoztak létre. Az 1.2-es verzió a PPE-ben fog megjelenni, míg a 2.0-ás verziót az SSP-vel később az egész Csoportban bevezetik. Addigra az autókba épített szoftverek fejlesztésének házon belüli részesedése várhatóan a jelenlegi 10 százalékról 60 százalékra emelkedik. A Car.Software-Org. emellett fejleszti az önvezetés, az adat alapú üzleti modellek és az új mobilitási szolgáltatások technikai alapjait.

A továbbiekban a Volkswagen az akkumulátorok és a töltés terén is átfogó platform stratégiát folytat: 2023-tól kezdődően a Csoport egységes akkumulátor cellát vezet be, amelyet az egész világra ki fog terjeszteni. 2030-ig az egységes akkumulátor cellát a Csoport márkák elektromos járműveinek mintegy 80 százalékába fogják beépíteni. A Volkswagen, így akár 50 százalékkal csökkenti az akkumulátor cellák költségeit a belépő szintű szegmensben, és akár 30 százalékkal a volumen szegmensben. Az akkumulátor cellák iránti kereslet kielégítése érdekében a Volkswagen és partnerei az évtized végéig hat, összesen 240 gigawattóra kapacitású cella gyárat építenek Európában. A Csoport a nyilvános gyorstöltő hálózat bővítését is ösztönzi Európában, Kínában és az USA-ban.

Az új platform ütemterv negyedik eleme a mobilitási és egyéb szolgáltatásokat foglalja magában. Ide tartoznak többek között a MOIA ride pooling szolgáltatások, a WeShare autómegosztási ajánlatok és a Volkswagen Bank rugalmas előfinanszírozási szolgáltatásai. Szolgáltatási kínálatának fejlesztésével a Volkswagen megszerzi a rendszerrel kapcsolatos szakértelmet, amelyet szükség esetén a partnerekkel fejleszt.

Herbert Diess: „A Volkswagen az új platformok tekintetében éllovas lesz a digitalizált környezetben is. A felvázolt tervünk egyértelműen meghatározza, hogyan lehet ezt elérni, lehetővé téve, hogy felgyorsítsuk átalakulásunkat egy szoftvervezérelt mobilitási vállalattá.  Új összetételű igazgatósággal és szilárd pénzügyi alapokkal indulunk meg erre az útra. A 2020-as válság alatt elért jó teljesítményünk további lendületet ad számunkra. ”

Áttekintés: A Covid-19 kihívásai ellenére, a 2020-as pénzügyi év sikeresen lezárult

A Volkswagen február végén már közölte a Csoport elmúlt pénzügyi évének legfontosabb adatait és 2021-re vonatkozó kilátásait. A tegnap közzétett éves jelentés részletes adatokat mutat be a márkák és a régiók üzleti teljesítményéről.

Frank Witter, a Csoport pénzügyi és informatikai igazgatótanácsának tagja elmondta: „A Volkswagen-csoport 2020-ban a Covid-19 járvány által támasztott folyamatos kihívások ellenére 2020-ban is bebizonyította erejét. A pénzügyi eredményeink jelentősen meghaladták 2020 tavaszán a világjárvány csúcsán meglévő várakozásainkat. Nagyon elégedettek vagyunk azzal, hogy a járvány ellenére a Volkswagen-csoport teljesítette stratégiai célját, hogy még több cash-flowt generáljon, ami több mint 10 milliárd euró 2020-ban. ”



Kína, a legfontosabb piac, gyorsan helyreállt, és a válságban stabil bázisnak bizonyult. Az ott képviselt összes csoportmárka pozitív eredményeket ért el. Dél-Amerikában a Cég piaci részesedése új rekordot ért el, és több mint 14 százalékra nőtt. A Csoport a jövedelmezőség visszatérésére számít a folyó pénzügyi évben. Öt évvel a dízelválság után a Volkswagen számos új, az amerikai piacra szabott modellel tért vissza Észak-Amerikába. Európában az elektromos járművek értékesítése az ID.3 1st Edition bevezetését követően meredeken emelkedett. Az elektromos járművek aránya Nyugat-Európában 10,5 százalékára nőtt (2019: 1,9 százalék). A Volkswagen-csoport tehát Nyugat-Európában a teljesen elektromos szegmensben az első helyen áll, mintegy 25 százalékos részesedéssel.

Az Európában a CO2-flotta-kibocsátás csökkentésében elért jelentős haladás ellenére a Csoport kis mértékben, de 0,8 g / km-rel túllépte a kibocsátási határértéket. Ez az érték frissített számításokon alapul, összehasonlítva a januárban közölt előzetes adatokkal. A végleges eredményeket az EU még az év folyamán közzéteszi. A tárgyévben a Csoport várhatóan megvalósítja a CO2-célt Európában a villamosított járművek jelentősen növekvő részaránya miatt.

1 millió elektromos jármű szállítását tervezik idén

Működik a Volkswagen nagy elektromos offenzívája, 2020-ban a Csoport több mint megháromszorozta a teljesen elektromos járművek értékesítését. A Csoport célja, hogy legkésőbb 2025-ig az elektromos mobilitás globális piacvezetője legyen. Ennek érdekében a Társaság mintegy 46 milliárd eurót tervez befektetni az elektromos mobilitásba és flottájának hibridizációjába a következő öt évben. 2030-ra a teljesen elektromos járművek aránya Európában akár 60 százalékra is emelkedhet. A Csoport nem volt hajlandó elkötelezni magát a belső égésű motorok kivezetésének végleges dátuma mellett, tekintettel az elsődleges energiafelhasználás és a szabályozási feltételek regionális különbségeire.

Arno Antlitz új pénzügyi igazgató bemutatja a következő évek menetrendjét

A 2021-re vonatkozó, már közzétett kilátásaiban a Volkswagen-csoport arra számít, hogy üzleti tevékenysége még inkább helyre fog állni az előző évhez képest - feltételezve a Covid-19-járvány sikeres visszaszorítását. A következő évekre a Volkswagen-csoport jövedelmezőségének további javítását tűzte ki célul, hogy az értékesítés működési megtérülését visszaállítsa a 7-8 százalékos célra. Az értékesítés folyamatos fellendülése, valamint a megnövekedett költség fegyelem hozzájárul ehhez a folyamathoz. A fix költségek (a kutatás-fejlesztés és a capex kivételével) 2023-ra várhatóan mintegy 2 milliárd euróval, azaz 5 százalékkal csökkennek a 2020-as szintről. A cél az anyagköltségek 7 százalékos egyidejű csökkentése. A Csoport azt tervezi, hogy az autóipari divízió K + F és capex arányát egyenként körülbelül 6 százalékra csökkenti. Ezen kívül a szinergiákat szélesebb körben kell kihasználni a Csoport egészében, és a Csoporton belüli pénzügyi irányításnak a jövőben a márkák, valamint az elektromos, a szoftveres és a mobilitási platformok mátrixán kell alapulnia.

Arno Antlitz, aki jelenleg az AUDI AG igazgatóságának pénzügyi és jogi ügyekért felelős tagja, és április 1-jén Frank Wittert követi a Csoport pénzügyi igazgatójaként, kijelentette: „Célunk a Volkswagen-csoport ambiciózus átalakítása szilárd pénzügyi alapokon. Elsősorban az erőforrások és a tőke elosztása és átirányítása a villamosítási, digitalizációs és mobilitási szolgáltatások felé. Másodszor, a jövedelem és a költség oldalon olyan intézkedések meghozatalával szeretnénk biztosítani és megerősíteni pénzügyi alapjainkat, melyek lehetővé teszik számunkra a jövő technológiáiba történő befektetéseket.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....