Continental

A Vitesco Technologies szállítja az elektromos meghajtást a Groupe PSA és a Hyundai új sorozatgyártott modelljeihez

2019.11.22.

A korábban a Continental Powertrain divíziójaként működő Vitesco Technologies megállapodásokat írt alá a Groupe PSA-val és a Hyundai-jal az első teljesen integrált elektromos tengelyhajtás-rendszer beszállításáról különböző sorozatgyártott modellek számára. A két vezető OEM-mel kötött megállapodása tükrözi a Vitesco Technologies az intelligens és személyre szabott, átfogó villamosítási megoldások úttörőjeként betöltött pozícióját. Az új elektromos meghajtásrendszer gyártása már meg is kezdődött a Vitesco Technologies tiencsini gyárában, Kínában.

 

„Nagy örömmel tölt el, hogy bejelenthetem, két vezető járműgyártó is a Vitesco Technologies-t választotta, hogy innovatív elektromos meghajtás-egységekkel lássa el elektromos sorozatgyártott modelljeit.” – mondta Andreas Wolf, a Vitesco Technologies vezérigazgatója. „Az új integrált tengelyhajtás egységünknek és a meghajtás-egységek villamosítása terén szerzett széleskörű tapasztalatunknak köszönhetően mára a Vitesco Technologies az elsőszámú választás azon autógyártók számára, amelyek arra törekednek, hogy az emobilitás élmezőnyébe kerüljenek.”

A Groupe PSA a Vitesco Technologies új elektromos meghajtásrendszerét az e-CMP moduláris elektromos platformja számára választotta, amelyet olyan kompakt akkumulátoros elektromos autók fognak használni, mint a Peugeot e-208 és az Opel Corsa-e. A Hyundai Motor Corporation pedig a Vitesco Technologies-t a Beijing Hyundai-jal létrehozott vegyesvállalaton keresztül tette Kínai beszállítójává. Két modell fogja a Vitesco Technologies elektromos meghajtásrendszerét alkalmazni: az Encino kompakt SUV és a Lafesta szedán. Mindemellett további autógyártók is a Vitesco Technologies mellett döntöttek, hogy meghajtásrendszereket szolgáltassanak tisztán elektromos autóik számára, melyeket a következő 12 hónap során terveznek piacra dobni. Az innovatív elektromos tengelyhajtás-rendszer fogja hajtani a német start-up Sono Motors által épített Sion akkumulátoros elektromos járművet is. „Az elektromos járművek egyre elterjedtebbé válnak – a kifinomult technológiánkkal a fedélzetükön” – tette hozzá Wolf.

A több mint egy évtizedre visszanyúló villamosítási jártassága az összes nagy autógyártó számára kulcsfontosságú partnerré teszi a Vitesco Technologies-t. A vállalat hosszú távú és időtálló elkötelezettsége az úttörő elektromos mobilitási megoldások terén még 2006-ban kezdődött meg. 2011-re ez az elektromos meghajtásrendszer már a piacon volt, a Renault modelljei, a Zoe, Fluence és Kangoo révén. Most a Vitesco Technologies arra használta fel az elektromos meghajtásrendszerek terén szerzett tapasztalatát és komoly szakértelmét, hogy elektromos tengelyhajtás-rendszerének innovatív harmadik generációját is piacra juttassa.

Két teljesítményszint és az osztályon belüli legjobb teljesítménysűrűség, méret, és súly

A rendszerekkel és elektronikával kapcsolatos szakértelmüket kihasználva a Vitesco Technologies mérnökeinek sikerült tovább javítaniuk a rendszer egyes elemei – az elektromos motor, a teljesítményelektronika, és az erőátvitel – közötti interakciót. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően a meghajtásrendszer könnyebb, kompaktabb, és költséghatékonyabb lett. Az új folyadékhűtéses elektromos motorral és teljesítményelektronikával rendelkező modul kevesebb, mint 80 kg-ot nyom. Ezen kívül egy, a sebességváltóba integrált új parkolózár funkció is beépítésre került. A rendszer különböző alkotóelemeinek intelligens kombinációja és integrációja révén lehetőség nyílt számos csatlakozó és kábel eltávolítására, amelynek hatására a költségek még tovább csökkentek.

„Magas szinten integrált elektromos tengelyhajtás-rendszerünket 100-tól 150 kW-os teljesítménnyel kínáljuk.” – mondta Thomas Stierle, a Vitesco Technologies hibrid elektromos jármű üzleti egységének vezetője. „A maximális 150 kW-os teljesítményével és 310 Nm-es maximális nyomatékával az erőteljesebb verzió egy hagyományos két literes turbódízelmotorral hasonlítható össze, miközben a saját osztályában a legjobb teljesítménysűrűséget, méretet, és súlyt kínálja.” – tette hozzá. 

Hangsúly a villamosított és teljesen elektromos technológiákon

A Vitesco Technologies amellett döntött, hogy az új elektromos tengelyhajtás-rendszerét Kínában, a világ jelenleg legnagyobb és leggyorsabb ütemben növekvő elektromos jármű-piacán építi meg, ügyfeleihez közel. Ennek köszönhetően a Vitesco Technologies nemcsak jobban tudja kiszolgálni vásárlóit, hanem közszemlére is tudja tenni a tiancsini üzem elektromos meghajtás-technológiában felépített jártasságát. Az üzem magas szinten automatizált gyártósorai nagy volumenű gyártást tesznek lehetővé a lehető legmagasabb minőségi kívánalmaknak megfelelően.

Jelenleg a Vitesco Technologies azon kevés autóipari rendszerszolgáltatók egyike, akik mindössze egyetlen forrásból képesek teljes körű elektrifikációval szolgálni. A vállalat széleskörű portfóliója a 48 voltos villamosítás-technológiáktól és a hibrid meghajtások alapelemeitől a tisztán elektromos meghajtásrendszerekig terjed.

„Befektetési stratégiánkat az eddiginél még nagyobb mértékben fogjuk a villamosított és teljesen elektromos technológiákra összpontosítani, és több belső forrást fogunk ezekre a területekre csoportosítani. Mindezzel jelentősen erősítjük jelenleg is magas szintű elektronikai szakértelmünket.” – magyarázta Wolf.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....