autógyártás

A virtuális valóság és helyet kér magának az autógyártásban

2016.10.06.

Egy nagy teremben két technikus a virtuális valóság Oculus szemüvegét viselik. Az egyik kesztyűt visel, a másik pedig a kontroll eszközöket kezeli. Az egyik kinyúl valamiért a levegőben, a másik lehajol, és mindketten körbejárnak. Mi nem láthatjuk ezt, de ők azt az autót elemzik, amelyet a SEAT a Párizsi Autószalonon állított ki.

„Mit a véleményed a különböző keréktárcsákról?” „Kiváló, tökéletes!” - jutnak mindketten ugyanarra a következtetésre. Ugyanúgy, mint az orvosi gyakorlatban, tudományos téren vagy a videojátékok esetében, a virtuális valóság a gépjárműiparban is alapvető fontosságú. Ezt a technológiát a SEAT immár 20 éve használja.

„Ez  a technológia segít nekünk abban, hogy optimalizáljuk a termelési folyamatokat és pontosan láthatóvá tegyük a terméket, amit majd gyártani fogunk.”- mondja Javier Diaz, a SEAT Prototípus Központjának igazgatója. Konkrétabban ez azt jelenti, hogy e technológia alkalmazása  30 %-kal lerövidíti a prototípusok gyártási idejét, vagyis a gépkocsi gyártásának beindításáig terjedő időszakot, és ez lényeges különbség.  Korábban több mint 10 méteres asztalokra terítettük ki a tervrajzokat, az autó alkatrészeinek megszámlálhatatlan tételt tartalmazó listáit, és több hónap munkára volt szükség. Most viszont a virtuális valóságnak köszönhetően mindössze egy számítógépre van szükség ahhoz, hogy az egész autót megjelenítsük, és a javításokat sokkal gyorsabban megvalósítsuk.

Ez a technológia gyakorlatilag egy modell sorozatgyártásának beindításáig fele annyi prototípust tesz szükségessé, mint régebben. Az idő és más erőforrások felhasználásának  optimizálása  pozitív következménnyel jár az ügyfél számára: nem csupán a termék  pontosságára és minőségére, hanem a termék végső árára is kedvező hatással van.

Jó példa erre az új SEAT Ateca, ahol az egész folyamatot a virtuális valóság technológiájával követték. „Több mint három év telt el azóta, hogy megláttuk a kezdeti terméket addig az időpontig, amikor a gépkocsit bevezettük a piacra. Ezalatt mi az autó

minden centiméterét elemeztük, és számos döntést hoztunk a minőség javítása érdekében. Ezen keresztül konkrétan 800  javítást  valósítottunk meg a virtuális minőségi technológia szakaszban” - teszi hozzá Javier Diaz.   

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..