Vespa

Villanyra vált a Vespa

2016.12.05.

Milánó köztudottan a divat fővárosa, de már réges-régen nem csak a ruha divaté. Nem rég zárult például a Lombard fővárosban a világ legnagyobb motorkerékpár kiállítása az EICMA, amely szemmel láthatóan nem csak a vérbeli motorosok számára jelent izgalmakat, hanem mindazoknak, akik kíváncsiak, milyen is lesz a jövő zöld és divatos városi mobilitása.

Az idei EICMA rekord számú trendi újdonságát még felsorolni is hosszú lenne, hiszen a nagy japán gyártóktól a németeken át az olaszokig, az egyre korszerűbb benzinüzemű motoroktól és robogóktól a jövőt megmutató villanyhajtású járművekig annyi szép és divatos kétkerekű kápráztatta el a közönséget, hogy tulajdonképp az újdonságok száma túl is lépte a befogadhatóság határait. Volt azonban egy stand, annak a standnak is egy ékköve amely nem említhető egy lapon egyetlen más világpremierrel sem. Ez a stand pedig a Vespáé volt, a világújdonság pedig a legendás olasz robogó első elektromos modellje a Vespa elettrica. Évre pontosan hetven évvel azután, hogy a toscanai Pontederában napvilágot látott az első Vespa robogó, pontosan akkor, amikor az európai városlakók már kellőképpen vágynak egy zaj és károsanyag kibocsájtás mentes járműre, megérkezett és valamicskét megmutatott bájaiból a robogó gyártás és a robogó divat új mérföldkövének és várhatóan etalonjának számító villany Vespa. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Mindenesetre az olaszok szépen tálalnak és jól titkolóznak, hiszen miközben testközelből, érintésnyire állhattunk Milánóban az új villany Vespától, gyakorlatilag semmi nem derült ki róla. Megnyugtatásként annyit azért leszögeznek a gyáriak, hogy stílusában, mozgékonyságában, könnyű kezelhetőségében és vezetési élményében méltó utódja lesz belső égésű elődeinek. 

A feladat és a tét óriási. A világ kétségtelenül legvonzóbb, legstílusosabb és legtrendibb robogó márkáját kell úgy átvezetni a villanykorszakba, hogy az semmiképp ne okozzon csalódást a Vespa hívőknek, azoknak akik megszokták és ragaszkodnak egy városi kétkerekű praktikumához és dinamikájához. De ugyanakkor hozzon a márka történetében valami szemmel jól látható, esztétikai paradigma váltást, vagy ha így közérthetőbb: aki majd megveszi az igéretek szerint hamarosna sorozat gyártásba kerülő Vespa elettrica-t, az nyílvánvalóan igényelni fogja, hogy járművén jól láthatóak legyenek egy új korszak lenyomatai. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Sokakban felvetődik persze a kérdés: miért is olyan nagy dolog, hogy ma már a Vespa is készít villanymotort, hiszen a piac tele van elektromos hajtású kétkerekűekkel. Nos ez tény, de ha körbenézünk az igazán nagy robogó gyártó világhatalmak között, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy ők egyenlőre kimaradtak a villanyrobogó gyártás első hullámából. Nyilván azért, mert úgy érezték, ma még nem képesek garantálni azt a hatótávot, műszaki kiforrottságot, amelyre szívesen rátennék évtizedes, nem ritkán évszázados brand-jük védjegyét. Vagyis a Vespa elettrica a tradicionális robogó gyártó világhatalmak mezőnyében abszolut elsőként kíván -  a hírek szerint - néhány hónapon belül sorozatgyártású villanyrobogóval előállni. 

Elég valószínűnek tűnik tehát, hogy nem arról van szó: a gyönyörű és formás Vespa váz alá a motor és a benzin tank helyére villanymotort és akumulátort helyeznek. Hanem arról, hogy a varázslatos Vespa sziluettet megőrizve a mágikus héj alatt vadonat új elektromos  hajtást terveztek. Másrészről az is szinte bizonyosra vehető, hogy legalább 120-150 kilométeres hatótávot garantálni kívánnak, hiszen a sajtóközleményükben oly hangsúlyosan emlegetett vezetési élmény és praktikum ezt minimálisan megkívánja. 

Minden bizonnyal korszakalkotó lesz tehát az első villany Vespa és egy újabb réteget az igényes, jó módú, stílusára mindenkor ügyelő városlakók körében forradalmasítja majd a kétkerekű villanymobilitást. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy amennyiben jövőre megindul a sorozat gyártás, Magyarország az elsők között lesz, ahol villany Vespát lehet beszerezni. Hiszen - talán kevesen tudják - a Vespa magyarországi központja a Netmoto dunakeszi-i bemutató terme a világ három legszebb és legkorszerűbb márka szentélyének számít, az új, az úgynevezett mantovai design szerinti arculatot követve épült és kápráztat, varázsol el mindenkit, aki oda betér. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....
2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....
2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....
2025.12.24
A korábbi F1-es versenyző és versenybíró, Johnny Herbert úgy véli, 2026-ban senki sem érezheti majd....
2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....