elektromobilitás
Néhány évvel ezelőtt még ufóként csodáltuk ha elhaladt mellettünk valamilyen tisztán elektromos hajtású, két vagy négy kerekű jármű. Óriásit változott a világ! Mára mindennapjaink kikerülhetetlen szereplői lettek a villanyautók, motorok és robogók. Néhány eklatáns példa erre - a teljesség igénye nélkül.
Ha taxit hívunk ma már szinte minden szolgáltatónál jó esély van arra, hogy egy villanyhajtású Nissan Leaf vagy E-NV 200 érkezzen. Talán már meg sem lepődünk ezen, vagy inkább leplezzük meglepődöttségünket, mert nem akarunk trendiségből leégni a taxis előtt, aki úgy vezeti villanyjárművét, mintha egész életében ezt tette volna. Vannak köztük olyan, idősebb, bőven nyugdíjas korú sofőrök is akik néhány évtizeddel ezelőtt még kétütemű Wartburggal kezdték a taxizást.
Képre kattintva galéria nyílik!
Ha ma rendőrt hívunk egyáltalán nem illik meglepődni akkor sem, ha a hatóság képviselője egy villanyhajtású enduro motoron, a világ egyik piacvezető gyártójának, a Zero motocycle-nak az egyik csúcsmodelljével érkezik. Az elismert Honda autó és motorkerékpár kereskedő, Szallerbeck úr vállakozása döntött úgy, hogy bátran a jövőbe néz és megkezdi a dögös zéro villanymotorok forgalmazását Magyarországon. Nem kis presztizs siker, hogy első vásárlói között máris ott van a rendfenntartó hatóság.
Képre kattintva galéria nyílik!
Hasonló meglepetés érhet, ha pizzát rendelünk és mondjuk a Vapianot válasszuk. Ők ugyanis a minőségi olasz villanyrobogók és e-bike-ok gyártóját, az Askollt választották. Amelyekkel hangtalanul suhannak városszerte minőségi étkeikkel. Az Askollt egyébként több más, pizzafutár cég és közszolgáltató is kinézte magának. A magyar importőr cég irányítója, a hazai motorkerékpár kereskedelem egyik nagy legendája, a Vespa-t, az Aprilia-t, az Ape-t, a Moto Guzzi-t, a Derbit és a Scarabeo-t is sikerre vivő Rieb György.
Képre kattintva galéria nyílik!
Ha igénybe szeretnénk venni az Európa más nagyvárosai után, Budapesten is egyre népszerűbb Car-Sharing szolgáltatást, lassan akkor kell alaposan körülnéznünk, ha kifejezetten ragaszkodunk a belső égésű motorral hajtott járműhöz. A Wolsvagen Up flottát üzemeltető Green Go-nál például csak villanyhajtású Up-okat találunk. A MOL hasonló vállalkozásánál azért még választhatunk benzines változatok között is.
Képre kattintva galéria nyílik!
Az elektromos mobilitás tehát villámsebességgel érkezett és aki nem figyel eléggé, nem halad a korral, azt vicces meglepetések érhetik például akkor, ha még mindig a benzin tanksapkát keresi kétségbeesetten a töltőkutaknál.