Volkswagen

A villanyautók kedvéért zárja be a Volkswagen a sportrészlegét

2020.12.26.

A Volkswagen Motorsport dolgozói beleolvadnak a többi részlegbe, nem lesz több gyári programja a raliban és a terepraliban is rendkívül sikeres márkának. Az Audi viszont kipróbálja magát egy olyan sorozatban, ahol nemrég még az anyamárka tarolt.

A Volkswagen egy nagyszabású átszervezési akció keretein belül zárta be a Motorsport részleget, a gyári sportprogramok és versenyautó-fejlesztések helyét. Persze a döntés nem volt teljesen váratlan, már a 2015-ös dízelbotrány után teljesen átszervezték a gyári sporttevékenységet, például a rali világbajnokságból is kivonultak 2016 végén annak ellenére, hogy előtte négyszer nyerték meg zsinórban az egyéni és a gyártói világbajnokságot. Ráadásul már teljesen készen volt a vadonatúj, 2017-es szabályok szerint épített Polo R WRC is, amely Sébastien Ogier szerint szintén világverő autó lett volna.

2017 után már csak a WRC másodosztályba tartozó R5-ös Polót láthattuk a világ versenypályáin, de az nem kiadást, hanem bevételt jelentett a cégnek, mivel ezeket az autókat ügyfelek vásárolták meg és üzemeltették, a gyár csak az alkatrészeket biztosította – jó pénzért. 2019-ban aztán bejelentették, hogy minden olyan sportprogramot leállítanak, amelyben belső égésű motoros autóval vettek részt, így véget ért a roppant sikeres ralikrossz-szereplés és a kevésbé sikeres, de azért tűrhető eredményeket hozó WTCR program is.

Közben elkészült az ID.R elektromos pályaautó, amellyel számos körrekordot megdöntöttek a világ versenypályáin, de valódi versenysorozatban nem vett részt, mivel nem volt olyan kategória, amelynek a szabályrendszerébe illeszkedett volna. Idén november utolsó napján az Audi bejelentette, hogy kiszáll a gyárak körében roppant mód, a nézők körében kevésbé népszerű „környezetbarát” motorsport szakágból, a Formula-E-ből. Egy nappal később a Volkswagen pedig még drasztikusabb döntést tett közzé: a gyári Motorsport részleg bezárását.

A Volkswagen Motorsport GmbH. 169 alkalmazottját nem bocsátják el, hanem áthelyezik más részlegekre, amelyek minden bizonnyal profitálnak majd a magas szintű szaktudásukból. Bár a Polo R5 és a Golf TCR versenyautókhoz továbbra is biztosítanak majd pótalkatrészeket, az előbbi gyártása 2020 végén megszűnik, az utóbbiból pedig már idén nem is készült új példány.

„A Volkswagen azon az úton halad, hogy a fenntartható elektromos mobilitás vezető ereje legyen. Ennek érdekében egyesítjük erőinket, és úgy döntöttünk, hogy nem folytatjuk a márka motorsport tevékenységét. A motorsportos munkaerőnk be fog olvadni a Volkswagen AG szervezetébe” – nyilatkozta Frank Welsch, a Volkswagen fejlesztési főigazgatója. „Az alkalmazottak jelentős műszaki szakértelme és az ID.R projekttel megszerzett know-how így a cégben marad, és segíteni fog abban, hogy további hatékony típusokat hozhassunk ki az ID család tagjaként” – tette hozzá.

„A Volkswagen Motorsport GmbH. jelentős sportsikereket szerzett a márkának az elmúlt évtizedekben. Köszönetet mondok minden alkalmazottnak a megannyi győzelemért, bajnoki címért, rekordért, amiket a világon elértünk, és a személyes elkötelezettségért” – nyilatkozta Wilfried von Rath, a Volkswagen humán erőforrás menedzsere. „Szerencsések vagyunk, hogy továbbra is foglalkoztathatjuk őket, ugyanis minden alkalmazottnak felajánlottuk, hogy tovább dolgozhat nálunk”- tette hozzá.

A Volkswagen Motorsport öt évtizedes múltra tekinthet vissza, ezalatt az idő alatt aktív szerepet vállaltak a Forma-V kategóriában a 60-as, 70-es években, később sikereket értek el a Forma-3-ban, aztán a Golfon, a Sciroccón és a Polón alapuló szériaközeli versenyautókkal rali és aszfaltos pályákon egyaránt.

2013 és 2016 között a Polo R WRC négy rali világbajnoki címet szerzett, de előtte még összejött három Dakar-győzelem (2009-2011) a Racing Touareggel, és az utolsó két évben több rekord az elektromos ID.R révén például Goodwoodban, a Pikes Peaken, a kínai Tianmen hegyen és a Nürburgring-Nordschleifén is. A Golf TCR pályaautó két nemzetközi bajnoki címet zsebelt be (2016-2017), míg a Polo ralikrossz változata három világbajnoki címet szerzett a WRX-ben Johan Kristoffersson révén.

Audi

Egy nappal a Volkswagen bejelentése előtt, és három héttel a roppant sikeres, 20 évig tartó DTM-szereplés lezárása után az konszernhez tartozó Audi szintén bejelentette a jelentősen átalakított motorsport-stratégiáját. Az ingolstadti márka nagy meglepetésre kiszáll a 2021-es szezon végén a Formula-E-ből, mégpedig azért, hogy 2022-ben egy elektromos terepjáró-versenyautóval induljon a Dakaron a tapasztalt terepralis, Sven Quandt által alapított Q Motorsport GmbH-val közösen.

A négykarikások 2014-től, a Formula-E kezdetétől részt vettek a sorozatban, 2018-ban a világbajnoki cím is összejött nekik. Az Audi Sport Abt Schaeffler máig a sorozat legsikeresebb csapata 43 dobogóval és 12 győzelemmel. A gyári sportrészleg tavaly óta már önállóan, a Schaeffler nélkül működteti a Formula-E csapatot, a 2021-es autóban már saját fejlesztésű hajtás is kerül. Miután az Audi hivatalosan is elhagyja a sorozatot a következő szezon végén, a hajtáslánc még elérhető marad más csapatok számára.

Egyelőre csak annyit lehet tudni az Audi készülő terepralis autójáról, hogy az e-quattro rendszerének meghajtását villanymotorok adják majd, de lesz a kocsiban egy turbós benzinmotor is, amelynek áramtermelés lesz a szerepe. Vagyis ez egy hatótávnövelős villanyautó lesz, ugyanis az akku önmagában nem szavatolna akkora hatótávot, amekkorára a Dakaron szükség van. Markus Duesmann, az igazgatótanács elnöke szerint ez a rali reprezentálja az elektrifikált motorsport következő állomását, mivel az extrém terep és időjárási körülmények tökéletes tesztlaboratóriumai lehetnek a jövő hajtáslánc-technológiáinak.

Még azt is bejelentette az Audi, hogy intenzíven készül a belépésre a Hosszútávú Világbajnokság Le Mans Daytona Hybrid (LMDh) hypercar osztályába, ahol a Toyota és a Peugeot már bejelentette indulási szándékát. Állítólag a Porsche és a Lamborghini is ezt tervezi, bár csodálkoznánk, ha ennyi Volkswagen-konszernes márka kapna lehetőséget, hogy egymás ellen csatázzon.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....