e-töltő

Villámtöltők látják el energiával a szingapúri önvezető elektromos buszokat

2018.02.13.

Az e-mobilitás terén világelső ABB villámtöltőket szállít az innovatív, vezető nélküli elektromos buszok bevezetését célzó programhoz.  

Az ABB a Volvóval közös új projektjével tovább erősíti vezető szerepét a fenntartható globális közlekedési megoldások terén. A szigapúri Nanyang Műszaki Egyetem (Nanyang Technical University/ NTU) égisze alatt megvalósuló projekthez, amelynek keretében 2019 eleljére két önvezető elektromos buszt kívánnak üzembe állítani a szigeten, az ABB a legmodenebb Heavy Vehicle Charge (HVC) 300P típusú töltőit fogja szállítani.

Az ABB januári bejelentését követően, hogy névadó szponzorként támogatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA)  teljesen elektromos hajtású járművek számára indított Formula-E versenysorozatát, ezzel a projekttel most újabb lépést tesz a fenntartható közlekedés  irányába.

A 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszer 3-6 perc alatt tölti fel a jármű akkumulátorát. Az ABB rendszere arra az elektromos buszok töltéséhez kifejlesztett OppCharge nyílt szabványú interfészre épül, amelyet most Szingapúrban és Ázsia csendes-óceáni térségében is alkalmaznak.  A töltési infrastruktúrára szerelt függő pantográf lehetővé teszi, hogy a buszok akkumulátorát az útvonal végén, a végállomáson kiépített töltőkkel töltsék, így a töltési művelet nem zavarja a buszok közlekedését a forgalomban.  

A rendszer két teljesen elektromos hajtású, 12 méter hosszú Volvo 7900 Electric típusú busz töltését biztosítja majd. A Volvo és az NTU az önvezető megoldást Volvo platformra építi ki. A Volvónak, amely már sikeresen fejlesztett ki önvezető technológiai megoldást bányák, kőfejtők és hulladékgyűjtés számára, ez lesz az első tömegközlekedési célokra tevezett önvezető járműalkalmazása.   

Håkan Agnevall, a Volvo Buses vezetője a következőket mondta projektről: „A nagyvárosokban világszerte egyre növekvő érdeklődést tapasztalunk mind az önvezető, mind az elektromos járművek iránt. A világ egyik vezető műszaki egyetemével, az NTU-val, az ABB-vel, valamint Szingapúr elsőszámú tömegközlekedési szolgáltató cégével, az SMRT-vel együttműködve lehetőségünk lesz valós körülmények között tesztelni a különböző megoldásokat egy olyan nagyvárosban, amely nagy célokat tűzött ki a tömegközlekedés fejlesztésében.”  

Az egyik önvezető elektromos járművet Szingapúr új, modern tesztlétesítményében, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják vizsgálni. Itt a kutatók egyrészt az új funkciókat tesztelik majd, illetve azt vizsgálják, hogy az önvezető autóbusz miként működik együtt a forgalom többi résztvevőjével. A másik buszt az SMRT-vel együttműködve fogják tesztelni, az SMRT egyik buszgarázsában. A cél ebben az esetben az, hogy a holnap önvezető elektromos autóbuszai önállóan végre tudják hajtani a lemerült akkumulátor feltöltését, illetve önállóan haladjanak át a gépi mosón és parkoljanak a helyükre.

A Nanyang Műszaki Egyetem becslései szerint az elektromos járművek részaránya 2050-re elérheti a szingapúri járműállomány 50%-át is. Az ABB nagyon büszke rá, hogy hozzájárulhat ezen ambiciózus célkitűzés eléréséhez.  

Tarak Mehta, az ABB Energetikai Termékek divíziójának vezetője így nyilatkozott:  „Az ABB már hosszú ideje a zöldebb, környezetkímélőbb technológiákat fejlesztő cégek élvonalához tartozik. Ezzel a projekttel ismét kifejezzük és megerősítjük szándékunkat, hogy Ázsia  csendes-óceáni térségben részt vegyünk az elektromos  járműgyártószektor fejlesztésében. Kiváló minőségű elektromos töltőrendszereink, kombinálva a felhő alapú ABB AbilityTM platformunkkal lehetővé teszik, hogy a járművek a korábbiakhoz képest környezetkímélőbbek, jobb hatásfokúak és költséghatékonyabbak legyenek. váljanak.”

Az ABB-nek az első két HVC 300P típusú villámtöltőt 2018 végére kell leszállítania, mivel ekkor indul a Volvo Buses és az NTU közötti együttműködési program. Az önvezető elektromos buszokat 2019 elején fogják leszállítani. Az ABB napjainkig több mint 6000 felhőre csatlakozó DC villámtöltőt értékesített világszerte, személyautókhoz és haszongépjárművekhez. Az ABB, amely elkötelezte magát a fenntartható közlekedés támogatása mellett, nemrég kötött partneri megállapodást a Formula-E-vel, amely szerint beszáll a FIA égisze alatt bonyolított, teljesen elektromos autók számára kiírt versenysorozat szponzorálásába is.  

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....