Inniváció

Világelsőként debütál az új „AllCharge” töltőrendszer

2017.07.28.

A Continental AllCharge rendszere képes folyamatosan a maximális kimeneti teljesítményt használni, akár 800V-ig és 350 kW-ig - a városi AC töltőállomások maximális kihasználása: a feltöltés akár 12-szer gyorsabb lehet.

A Continental bemutatja a megoldást az elektromos járművek töltőinfrastruktúrájának kompatibilitási problémájára. Az alap elképzelés rendkívül egyszerű. Ahelyett, hogy az autót zsúfolnák tele mindenféle új technológiával, hogy illeszkedhessen a különböző típusú töltőállomásokhoz, a Continental magát az elektronikus meghajtást alakítja át ’töltővé’. A Continental által ’AllCharge’ névre keresztelt technológia a hagyományos elektromos meghajtás alkotóelemeire épül (amely az elektromos motorból és az inverterből áll – ami a DC és AC áram közötti átváltásért felel).



Mivel az elektromos meghajtás feladatai között eleve szerepel az AC/DC közötti folyamatos átváltás a különböző feszültségeken, ezek az alkatrészek rendelkeznek azokkal a tulajdonságokkal, amelyekre egy töltőrendszernek szüksége van. Ezen tulajdonságok kiaknázásával a Continental át tudja hidalni a különböző töltési technológiák működését egy fedélzeti, jármű-alapú megoldással.

Amellett, hogy lehetségessé válik a jármű feltöltése bármely töltőállomáson, akár 800 V és 350 kW kimeneti teljesítménnyel, a sofőröknek rendelkezésére áll 230 V AC áram a fedélzeten is, ha szükségük van rá. Az AllCharge rendszer V2D (járműről készülékre) technológiája azt is lehetővé teszi, hogy a jármű akkumulátoráról mobil elektronikus eszközöket töltsünk, a laptoptól a hűtőig vagy elektromos fúróig.

- Ma az elektromos autók sofőrjei sokszor olyan töltőállomásokon parkolnak, ahol nem tudják olyan gyorsan feltölteni a járművet, mint ahogy szeretnék – mondta Dr. Oliver Maiwald, a Continental Meghajtás divíziójának Technológia & Innováció részleg vezetője. „A Continental AllCharge rendszerével a sofőröknek ezentúl nem kell azon aggódni, hogy megtalálják-e a megfelelő típusú töltőállomást. A járművük készen áll kapcsolódni bármilyen technológiához, az egyfázisú vagy háromfázisú AC-tól nagysebességű DC rendszerekig. A városi AC töltőállomásokat is maximálisan ki tudják így használni, mivel akár 12-szer gyorsabbá is válhat a töltés.”



Az elektromos autók feltöltése esetében még van mit fejleszteni a hétköznapi felhasználóbarátság tekintetében. Például a kiválasztott töltőállomáson elképzelhető, hogy csak lassú egyfázisú AC töltés érhető el, vagy épp ellenkezőleg, lehetséges lenne a nagysebességű DC töltés, azonban az autó nem támogatja ezt a technológiát. A jelenlegi infrastruktúra bővítésekor mindig előkerül a kérdés: az egyfázisú és háromfázisú AC töltőállomások a legeljterjedebek mert telepítésü olcsóbb, azonban viszonylag hosszú töltési időt kínálnak, ami nem praktikus ha hosszú útra indul az autós. Míg a DC gyorstöltők drágák, ezért kevés van belőlük és távol vannak egymástól. Sőt, sok elektromos autó még nem is rendelkezik a nagyfeszültségű DC töltés támogatásához szükséges technológiával.

- Egészen mostanáig hiányzott egy olyan univerzális megoldás, amely bármilyen típusú töltőállomással kompatibilis – mondta Dr. Martin Brüll, az új töltőrendszer fejlesztésének felelős szakértője. „Ezt az univerzális megoldást kínálja mostantól az AllCharge rendszer.” A Continental egy olyan innovatív rendszert fejlesztett ki, ami gyakorlatilag egy módosított elektronikus meghajtásnak felel meg, amelyben az elektromos motor és az inverter (amely a DC és az AC áram közötti átváltásért felel) speciálisan átalakításra kerül, hogy képes legyen kezelni a feltöltés feladatát. Az egyetlen plusz alkatrész ebben a rendszerben egy DC/DC átalakító, amelynek az a feladata, hogy állandóan optimális szinten tartsa a töltést az akkumulátorba.



A jármű egy egyszerű kábel konnektorral rendelkezik, de két lehetséges töltési áramirány van az akkumulátor felé. Az AC áram esetében az áram a töltőállomástól az elektromos motoron keresztül áramlik az inverterbe, amely átalakítja DC árammá, mielőtt betáplálja azt az akkumulátorba. A DC áram esetében az áram a töltőállomásból közvetlenül az inverteren keresztül áramlik az akkumulátorba. Az AllCharge minden típusú töltőállomással kompatibilis, akár 800 V feszültségre is képes, 150 kW-tól akár 350 kw-os teljesítmény mellett prémium alkalmazások számára. „A 350 kW-os DC töltés öt perc alatt körülbelül 150 kilométernyi távolságra elegendő töltöttséggel látja el az autót – ez kiválóan szemlélteti a töltőrendszerünkben rejlő valódi potenciált” – tette hozzá Dr. Brüll. „Bármilyen gyorsan is fejlődjön az infrastruktúra a jövőben, az AllCharge technológiával felszerelt jármű biztosan mindig ki tudja használni a kiválasztott állomás maximális kapacitását.” A Continental Tech Show-n és a 2017-es IAA-n a Continental az AllCharge rendszer első élő bemutatóját fogja tartani.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....