eredmények

Viharálló volt a győri Audi a pandémia idején

2021.03.22.

Minden jó, ha jó a vége – idézte a Németországban és Magyarországon is ismert szólást Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. Bár még nincs vége – utalt a koronavírus járványra, - az Audinak jó lesz, mert megerősödve kerül ki a pandémiából. Viharállók vagyunk – jelentette ki magabiztosan, ami az eredmények ismeretében indokolt.

Alfons Dintner: Minden jó, ha jó a vége

Dintner elmondta, stabil pénzügyi eredményekkel zárták az évet, a kihívásokkal teli esztendőben is jól teljesítettek. Ennek a dolgozók is hasznát látják, április fizetésükkel ugyanis fél havi összegnek megfelelő prémiumot kapnak a számlájukra.

Az Audi Hungaria erejét mutatja, hogy 2020-ban nagyobb nyereséget ért el, mint az azt megelőző pandémiamentes évben. A vállalat adózott eredménye tavaly 499,1 millió euró (183,524 milliárd forint) volt, 114 millió euróval (52,950 milliárd forint) több, mint 2019-ben. Mindezt 7,518 milliárd eurós árbevétel mellett abszolválták.

A koronavírus miatti korlátozások ellenére 1.661.599 motort és 155.157 autót gyártottak Győrben. A belső égésű motorok jelentik továbbra is a gyártás döntő többségét, de kis híján százezres tételt jelentettek az elektromos motorok is.

A motorgyártás döntő többségét a belső égésű motorok jelentették.

 „2020-ban számos váratlan helyzetet éltünk át, amelyeken az összefogásnak köszönhetően sikerrel túljutottunk. Az elmúlt évben ismét bizonyítottuk, hogy az Audi Hungaria tartósan nagyszerű teljesítményre képes. Vállalatunk kiváló csapatának, valamint az innovatív, piaci igényekhez igazodó termékportfóliójának köszönhetően továbbra is kulcsszerepet tölt be a magyar gazdaságban és a Volkswagen Konszernben egyaránt.  A koronavírus pandémia erősebbé tett bennünket, így további beruházásokkal biztosítjuk vállalatunk sikeres jövőjét“, mondta Alfons Dintner. A tavalyi év sikerei között említette azt is, hogy az Audi győri telephelye a konszernen belül másodikként karbonsemleges lett, miként azt is, hogy elindult a Audi Q3 PHEV gyártása.

Markus Duesmann, az Audi AG vezérigazgatója szerint 10-15 éven belül megszüntetik a belső égésű motorok gyártását - hogyan érinti ez Győrt? – tette fel az autoszektor a kérdést az onlinén megtartott évértékelő sajtótájékoztatón.

Felvetésünkre Robert Buttenhauser, a vállalat motorgyártásért felelős igazgatósági tagja reagált, s azt mondta, hogy a belsőégésű motorok gyártásának csökkentését 2023-ban, 2024-ben és 2025-ben a PPE motorok gyártási számának erőteljes növekedésével kívánják ellensúlyozni.

Elektromos motorgyártás fellendülőben.

Jelenleg már folynak az előkészületek az elektromos meghajtások következő generációjának (prémium elektromos platform – Premium Platform Electric – PPE) gyártásához, amelyek a jövőben a konszern elektromos modelljeibe épülnek be. A PPE gyártás két focipálya nagyságú csarnokban zajlik majd és 700 embernek ad munkát.

Dr. Knáb Erzsébettől, az Audi Hungaria személyügyekért és szervezetfejlesztésért felelős igazgatóságának tagjától pedig azt kérdeztük, a nehéz év után mire számíthatnak a dolgozók?

Idén 11,2 százalékkal nő a vállalat dolgozóinak a bére – fogalmazott, - Ezt a tavaly megkötött hároméves bérmegállapodás teszi lehetővé, amely munkahelymegtartó garanciákat is meghatározott.

Knáb Erzsébet kérdésre azt is elárulta, hogy mintegy 909 koronavírus-fertőzésről tudnak a vállalatnál, a március 18-i adatok alapján 288 aktuális fertőzöttről, 620 gyógyult kollégáról és egy elhunytról számolt be. Megerősítette, hogy ha felkérik, a vállalati oltási terv alapján két hét alatt képesek beoltani a teljes dolgozói létszámot.

Audi Q3 plug-in-hibrid:Győrből a világnak

2020 nem csak a pandémia éve lesz az Audi Hungariánál, hanem a siker éve is. 2020-ban az Audi Győrben legyártotta a 38 milliomodik motort és a 1,5 milliomodik autót. Év végén megkezdték a plug-in hibrid modellek gyártását. Ilyen járműből jelenleg napi 120-140 készül – mondta el az onlinén tartott sajtótájékoztatón Les Zoltán járműgyártásért felelős igazgatósági tag.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....