elektromobilitás

Victory Charger néven a Polarisé lehet az első elektromos kétkerekű?

2015.02.08.

Helyezkedni tudni kell – szól a magyar mondás. Amerikában viszont ezt úgy hívják, hogy társulás általi áldás (blessing by association), amikor partnerség jön létre két fél között, akik kölcsönösen profitálnak egymás tudása, kapcsolatai és eszköztára révén. A Victory márkának életet adó Polaris ezúttal a Brammo céggel kötött egyezséget, akik élen járnak az elektromos motor műszaki fejlesztésében. Utóbbi cégnek Magyarország legnagyobb elektronikai gyártási szolgáltatója, a Flextronic International Kft a partnere.

Kevesebb, mint egy hónap telt el azóta, hogy a Victory motorok forgalmazója (Polaris) és a Brammo Inc. - 100 százalékban elektromos motorokat gyártó manufaktúra - között megállapodás jött létre, a kooperáció első terméke máris gyártásba került. A közelmúltban a Polaris beadta az új, elektromos motorjának elnevezésére vonatkozó szabadalmi indítványát – olvasható egy Jalopnik jelentésben. A jelentés szerint Victory Charger lesz a neve annak a masinának, mely által új fronton folytatná a versenyt az 1997-ben indult Victory márka a nagymultú Harley-Davidsonnal. Az ős-konkurencia (H-D) egyébként szintén a közlemúltban jelentette be, hogy elektromos hajtásláncú modelljének fejlesztését megkezdte és várhatóan 2015 év végén már kézzel fogható eredménye is lesz a LiveWire projektnek.

Brammo Empulse - A 2010-ben bemutatott modell trió egy folyadékhűtéses elektromos erőforrást tartalmaz, melynek hatótávja 60, 80 és 100 mérföld lehet. A végsebesség 160 km/h feletti

Annak ellenére, hogy a Polarisnak nem állt rendelkezésére elegendő idő a fejlesztésre úgy mint a Harley-nak, a megfelelő partner megválasztásával szenvtelenül nagy előnyre tettek szert. Bár a cég szerint nem a konkurens márka hasonló projektjének megelőzése volt a fókuszban, amikor a megállapodást kezdeményezték a Brammo felé, ugyanis a Polaris villanymoci programja csupán egy profit és imázsépítés szempontból tűnt előnyös lépésnek.

Azon túl, hogy károsanyag-kibocsátás nélküli hajtáslánccal rendelkezik a motor, semmiféle műszaki paramétert nem bocsátott eddig a nagyérdemű és a sajtó rendelkezésére a Polaris. Az viszont biztos, hogy nagy a nyüzsgés az újdonság megjelenése körül és a kérkedés joga is a Victory-t illeti.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....