Bemutató
Kínában nem szokatlan, nálunk még igen, hogy a járművek furcsa nevet kapnak. Az egyik debütánst ETP 3-ra, a másikat ETM 6-ra keresztelték. Előbbi kishaszonjármű, hasznos terhelhetősége 780 kilogramm. Utóbbi 7,5 tonnás teherautó, hasznos terhelhetősége jóval nagyobb, 3810 kilogramm.
Mindkettő záró emisszióval, halk működéssel. És BYD Blade akkumulátorral. Ez utóbbiról a prezentáción kiemelték, hogy BYD Blade akkumulátort használ a Maruti Suzuki és a Toyota is.
A BYD Blade cellák biztonságosabbak, olcsóbbak és nagyobb energiasűrűségűek, ami jelentős különbséget jelenthet a Maruti és a Toyota elektromos, közepes méretű SUV-jaiban.
A „Blade” akkumulátorok lítium-vas-foszfát (LFP) kémiát használnak
A BYD szerint a Blade cellák biztonságosabbnak bizonyultak, mint a többi Li-ion akkumulátor.
A BYD Blade akkumulátorai az LFP technológián alapulnak. Nevüket onnan kapták, hogy minden cella prizmás (értsd: kocka alakú) és hihetetlenül hosszú, 96 cm hosszú, 9 cm magas és mindössze 1,35 cm vastag. A BYD azonban azt állítja, hogy a Blade akkumulátorai jobbak a hagyományos LFP celláknál.
BYD Blade akkumulátorok: biztonságosabbak, mint a hagyományos Li-ion technológia
A BYD kijelenti, hogy még más tesztek során sem, ahol az akkumulátoraikat „összetörték, meghajlították, kemencében 300 Celsius-fokra hevítették és 260 százalékkal túltöltötték”, nem fordult elő tűz vagy robbanás. A cég azonban szűkszavú azzal kapcsolatban, hogyan tudott ilyen figyelemre méltó eredményeket elérni.
A Toyota és a BYD együttműködése
2019-ben a Toyota megállapodást kötött a BYD-vel az akkumulátorok, valamint az elektromos járművek közös fejlesztéséről, amelyek Kínában kerülnek piacra, a 2020-as évek közepére. A már létrejött partnerségnek köszönhetően a japán autógyár valószínűleg tovább fogja használni a BYD Blade akkumulátor-technológiáját indiai járműveibe.
Gazdasági előnyök
A hagyományos üzemanyagú furgonokat összehasonlítva az elektromos hajtású kisteherautókkal: az elektromos járművek működési költségei jóval alacsonyabbak, ezáltal drasztikusan csökkennek a disztribúciós díjak.
Műszaki adatok
Kattintson a képre a műszaki adatokért.
Teszt
Mivel a két modell még nem rendelkezett rendszámmal, az Eurotrade Kft. zárt telephelyén ültünk a volán mögé. Az ülés kényelmes, az utastér kellemes, a műszerfal egyszerű és könnyen áttekinthető.
A start-stop gombot megnyomva kellemes zümmögésbe kezd a motor. A fékről lelépve fürgén indul a kisebbik haszonjármű. Igaz, a raktér üres.
A kormányzás könnyű, a kanyarokat fürgén veszi, az úttartás kifogástalan. Több kört is leírunk a telephelyen. Kellemes lágy zümmögés az utastérben, mivel meleg nyári nap van szeptember ellenére, a légkondi kifogástalanul hűti az utasteret.
Még néhány újabb kör, s az ember elégedetten száll ki az autóból. Minden tekintetben megfelelő, beleértve a külső és belső dizájnt, ha nem tudnám hogy kínai a jármű, elhinném, hogy valamelyik nyugati autógyár terméke. De nem, ez Made in China. Ott gyártják, hajón érkezett Rotterdamba, onnan pedig az M1 Truck-ba.
Szűcs Attila tulajdonos-ügyvezető a BYD volánja mögött.
Rendkívüli időket élünk, amíg a háború nem ér véget, bármi előfordulhat – értékelte vállalkozása helyzetét Szűcs Attila. – Az apokalipszis lovasai itt vágtatnak, miközben az építőipar leállt, eszköz értékesítésünk beleállt a földbe. Kanyarban előzünk, vannak kitörési pontjaink, ilyen az Iveco értékesítés bővítése és a nyitás az elektromobilitás felé – fogalmazott.
Az év első nyolc hónapjában 400 járművet értékesítettünk, az érbevételünk csökkent, az eredményességre nem panaszkodunk - fogalmazott a sajtótájékoztatón.